Το web design αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην επιτυχή προβολή των επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και χαρακτηρίζεται από πολλές συνεχείς αλλαγές στις σχεδιαστικές τάσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα. Στην συνέχεια σας παρουσιάζουμε ορισμένες από τις πιο σημαντικές σχεδιαστικές τάσεις για το 2017 όπως εμείς τις ξεχωρίσαμε.
1. Μεγάλη και έντονη γραμματοσειρά
Το «ύφος» της γραμματοσειράς παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο καθώς αποτελεί ένα ισχυρό οπτικό μέσο, ικανό να δημιουργήσει προσωπικότητα για το brand και να προκαλέσει αισθήματα στον επισκέπτη. Καθώς οι αναλύσεις των συσκευών πλοήγησης γίνονται όλο και μεγαλύτερες τόσο αυξάνεται και η ανάγκη για μεγαλύτερου μεγέθους γραμματοσειρά. Αυτό το στυλ λειτουργεί αρμονικά όταν η υπόλοιπη σελίδα είναι minimal και “καθαρή” έτσι το μήνυμα μεταδίδεται πιο αποτελεσματικά.
2. Cinemagraphs
Τα cinemagraphs (Wikipedia: κινηγραφίες) είναι πολύ μικρά video ή εικόνες στις οποίες εμφανίζεται μια μικρή και επαναλαμβανόμενη κίνηση (animation). Συνήθως δημοσιεύονται με μορφή κινούμενου GIF, μπορεί να δώσουν την ψευδαίσθηση ότι ο θεατής παρακολουθεί ένα ατέρμονο βίντεο. Τα cinemagraphs έχουν γίνει ένας δημοφιλής τρόπος για να προσθέσουμε κίνηση και οπτικά ερεθίσματα σε στατικές ιστοσελίδες. Το οπτικό ερέθισμα αποτελεί ένα πολύ ισχυρό μέσο παρότρυνσης (call to action) και έμμεσου συναισθηματικού επηρεασμού των χρηστών.
3. Ultra-minimalism
Ώθηση του μινιμαλισμού στα άκρα, ζούμε στην εποχή της άμεσης πληροφορίας έτσι κάθε δευτερόλεπτο είναι πολύ σημαντικό. Αντιλαμβανόμενοι την κατάσταση όλο και περισσότεροι web designers έχουν στραφεί στον ακραίο μινιμαλιστικό σχεδιασμό προσθέτοντας στους ιστοτόπους τα απολύτως απαραίτητα και δίνοντας έμφαση στην αμεσότητα της πληροφορίας και της μετάδοσης του μηνύματος.
4. Εικονογραφημένα σχέδια (illustrations)
Τα εικονογραφημένα σχέδια είναι ένας πολύ καλός τρόπος να προσθέσετε χαλαρή, παιχνιδιάρικη και φιλική διάθεση στον ιστότοπό σας. Επενδύστε σε ένα ταλαντούχο γραφίστα ο οποίος θα δημιουργήσει για εσάς εικόνες με προσωπικότητα προσαρμοσμένες στο ύφος και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εταιρείας σας.
5. Χρώμα
Το 2017 είναι η χρονιά μιας funky διάθεσης κατά την επιλογή των χρωμάτων. Είδαμε ιδιαίτερα φωτεινά και τολμηρά χρώματα όλα αυτά σε απόλυτη αρμονία με το ύφος αλλά και το κοινό των νέων website. Όποια και αν είναι η επιλογή το μόνο βέβαιο είναι πως οι χρωματικοί συνδυασμοί που επιλέγονται παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο σχεδιασμό και συνεπακόλουθα την εμπειρία που αποκομίζουν οι επισκέπτες των ιστοσελίδων.
6. HD Visuals
Εμπλουτίστε το website σας με εικόνες και βίντεο υψηλής ποιότητας και ευκρίνειας (HD), αυτό αποτελεί μονόδρομο καθώς σχεδόν όλες οι συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο υποστηρίζουν αναλύσεις υψηλής ποιότητας. Επενδύστε στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, είναι κάτι που οι πελάτες σας το περιμένουν και θα το εκτιμήσουν. Εάν ο προϋπολογισμός σας δεν είναι αρκετός ή δεν έχετε διαθέσιμο χρόνο για την παραγωγή υψηλής ποιότητας περιεχομένου τότε μπορείτε να επισκεφτείτε site όπως το Pixabay και το Unsplash τα οποία διαθέτουν γκαλερί φωτογραφιών για διαφήμιση χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
7. Mobile-first
Σήμερα όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν smartphone για περιήγηση στο διαδίκτυο και άμεση αναζήτηση πληροφοριών (social media, news portal, eshops κλπ.). Ό όρος mobile-first χρησιμοποιείται για να τονίσει την προτεραιότητα που δίνουν οι εταιρείας ανάπτυξης web site / portals στον αποτελεσματικό σχεδιασμό των ιστοσελίδων πρώτα για smart phone και στη συνέχεια για desktop PC και laptops. Δεδομένης της αναμενόμενης αύξησης στη χρήση συσκευών όπως smart TVs, game consoles & smart watches οι εταιρίες θα πρέπει να ακολουθήσουν προσαρμόζοντας τις μεθοδολογίες και τις τεχνικές σχεδίασης ιστοσελίδων με στόχο την αποτελεσματική παρουσίαση του περιεχομένου ανεξάρτητα από τον τύπο της συσκευής.
8. Color transitions
Οι μεταβάσεις χρώματος είναι μια από τις μεγαλύτερες σχεδιαστικές τάσεις αυτή τη στιγμή. Ξεκινώντας το 2016 με ταχύτατους ρυθμούς διάδοσης τα color transitions υιοθετήθηκαν από μεγάλα ονόματα όπως το Instagram που αποφάσισαν να αλλάξουν τα λογότυπα και τις εικόνες τους από ένα επίπεδο χρώμα σε πολύχρωμες μεταβάσεις. Από λογότυπα σε κουμπιά ή επικαλύψεις εικόνων, αυτή η τάση είναι παντού.
Αν εντοπίζετε αρκετά από τα στοιχεία που αναφέρθηκαν βρίσκεστε σε καλό δρόμο, εάν όμως πάλι όχι τότε θα πρέπει να προγραμματίσετε την επανασχεδιασμό και αναδιάρθρωση της ιστοσελίδας σας σύντομα.
Περισσότερες πληροφορίες για ολοκληρωμένες υπηρεσίες web presence & eCommerce εδώ.