Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Τα 5 πιο κρίσιμα δευτερόλεπτα για κρατήσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι έχετε μόλις 5 δευτερόλεπτα για να απαντήσετε κρίσιμες ερωτήσεις που είναι πιθανό να έχει ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σας. Αν δεν καταφέρετε να το πετύχετε αυτό, το website σας (ή το eShop) θα έχει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) και η επιχείρησή σας χαμένες ευκαιρίες. Αυτό σημαίνει ότι οι πρώτες εντυπώσεις είναι καθοριστικής σημασίας, και η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να έχει άμεσα θετικό αντίκτυπο στο κοινό σας.

Στην επόμενη ενότητα συγκεντρώσαμε 8 βασικά ερωτήματα στα οποία θα πρέπει να ανταποκρίνεται το eshop ή ιστοσελίδα σας για να έχετε επιτυχή αποτελέσματα (conversions).

Οι 8 ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε για να κρατήσετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας  

1. Τι προσφέρετε;

Τη στιγμή που ο χρήστης επισκέπτεται πρώτη φορά το website σας, θα πρέπει να μπορεί εύκολα να καταλάβει τι προσφέρει η επιχείρησή σας. Αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά θα εκπλαγείτε γνωρίζοντας πόσα websites αποτυγχάνουν σε αυτό. Η αρχική σας σελίδα θα πρέπει να επικοινωνεί με σαφήνεια τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι ένα καλοσχεδιασμένο λογότυπο, συνοδευόμενο από έναν συνοπτικό και σαφή τίτλο. 

Για να κάνετε την ιστοσελίδα σας πιο φιλική, χρησιμοποιήστε απλή γλώσσα χωρίς ορολογία για να περιγράψετε αυτά που προσφέρετε. Αποφύγετε συγκεκριμένους όρους του κλάδου σας που ενδεχομένως θα μπερδέψουν τους επισκέπτες του website. Ένα  σύντομο και σαφές σλόγκαν σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας είναι το κλειδί για να τραβήξετε αμέσως την προσοχή του κοινού.

Εμφανίστε ευδιάκριτα αυτό που προσφέρετε προβάλλοντας στην αρχική σελίδα τα πιο σημαντικά προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Οι επισκέπτες δεν θα πρέπει να κάνουν κύλιση (scroll) ή πολλαπλά κλικ για να καταλάβουν τι προσφέρετε. Μια εικόνα ή ένας τίτλος θα πρέπει να παραπέμπει σε αυτές τις πληροφορίες. Τα οπτικά στοιχεία (τίτλοι, links, κουμπιά, εικόνες) τοποθετημένα κατάλληλα μπορούν να τραβήξουν την προσοχή και να δώσουν άμεσα τις πληροφορίες που χρειάζεται ο επισκέπτης σας.

2. Για ποιο λόγο ενδιαφέρει αυτό που προσφέρετε;

Μόλις οι επισκέπτες μάθουν τι προσφέρετε, η επόμενη ερώτηση στο μυαλό τους είναι, “Γιατί να με ενδιαφέρει;” Δηλαδή ποιες είναι οι ανάγκες που καλύπτουν τα προϊόντα ή υπηρεσίες που παρέχετε. Επικοινωνήστε με σαφήνεια τα οφέλη, εξηγήστε πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας μπορούν να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα, να καλύψουν τις ανάγκες ή να βελτιώσουν τη ζωή των πελατών σας.

3. Ποιο είναι το κόστος;

Οι επισκέπτες θέλουν να ξέρουν πόσο στοιχίζει η υπηρεσία ή το προϊόν που τους ενδιαφέρει. Αν δεν μπορείτε να παρέχετε ακριβείς τιμές στην αρχική σελίδα, θα πρέπει να προβάλετε μια γενική εικόνα για τα κόστη των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρετε. Θα μπορούσατε ίσως να συμπεριλάβετε φράσεις όπως “Ξεκινώντας από X €” ή δημιουργήστε μια ειδική προσφορά και φροντίστε να την επισημάνετε, μέσω αυτής μπορείτε να δώσετε μια εικόνα για το εύρος των τιμών.

4. Σε τι διαφέρει η εταιρεία σας από τον ανταγωνισμό;

Είναι πολύ λογικό οι επισκέπτες σας να σας συγκρίνουν με τους ανταγωνιστές σας. Επομένως, πρέπει να προσδιορίσετε με σαφήνεια γιατί η εταιρεία σας είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή. Δημιουργήστε στην αρχική σας σελίδα μια ενότητα που επισημαίνει τις μοναδικές προτάσεις πώλησης (Unique Selling Points / Propositios – USPs).  Τα USPs αναφέρονται στα μοναδικά οφέλη που παρέχει  η εταιρεία σας (ή οι υπηρεσίες και τα προϊόντα) και σας επιτρέπει να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό. 

5. Μπορώ να πλοηγηθώ στο website με ευκολία;

Η ευκολία πλοήγησης είναι πρωταρχικής σημασίας. Η διάταξη και η πλοήγηση στο website σας πρέπει να είναι φιλική προς τους επισκέπτες σας.

Το μενού θα πρέπει να είναι σαφές, να εντοπίζεται εύκολα και να παρέχει άμεση πρόσβαση σε βασικές ενότητες του website. Βεβαιωθείτε ότι η αρχική σας σελίδα δεν είναι γεμάτη με πολλές πληροφορίες. Χρησιμοποιήστε αποτελεσματικά τον λευκό χώρο και σχεδιάστε τις σελίδες σας έτσι ώστε να προσαρμόζονται σωστά σε διαφορετικές συσκευές και μεγέθη οθόνης (Responsive Design). Εξίσου σημαντική είναι η λειτουργία αναζήτησης με λέξεις κλειδιά ιδιαίτερα για μεγάλα σε όγκο περιεχομένου websites (π.χ. εκατοντάδες ή χιλιάδες σελίδες).

6. Ποιος άλλος χρησιμοποιεί το website;

Οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν την επιχείρησή σας εάν δουν ότι άλλοι έχουν ήδη επωφεληθεί από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Θα μπορούσατε να ενσωματώσετε κριτικές πελατών ή μελέτες περιπτώσεων στην αρχική σας σελίδα. Αναφέρετε τυχόν εταιρείες  που έχουν χρησιμοποιήσει τα προϊόντα σας ή τις υπηρεσίες σας. 

7. Μπορώ να σας εμπιστευτώ;

Οι επισκέπτες πρέπει να αισθάνονται σίγουροι πως  το website σας είναι αξιόπιστο, ότι τα προσωπικά τους στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν με προσοχή και πως οι online αγορές τους είναι ασφαλείς (SSL, PCI/DSS, GDPR) 

Σχετικά με τα παρεχόμενα προϊόντα και τις υπηρεσίες, αναφέρετε πιστοποιήσεις που μπορεί να έχετε καθώς και τα  βραβεία ή τις διακρίσεις που έχει λάβει η επιχείρησή σας. 

8. Πώς μπορώ να επικοινωνήσω μαζί σας;

Οι επισκέπτες πρέπει να γνωρίζουν πώς μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί σας. Είτε έχουν κάποια ερώτηση, είτε χρειάζονται βοήθεια, θα πρέπει να μπορούν να βρουν γρήγορα τα στοιχεία επικοινωνίας.

Συμπεριλάβετε την ενότητα “Επικοινωνήστε μαζί μας” στην αρχική σας σελίδα με βασικά στοιχεία επικοινωνίας, αριθμό τηλεφώνου, διεύθυνση email και μια φυσική διεύθυνση ( εφόσον υπάρχει). Η υποστήριξη ζωντανής συνομιλίας (Live Chat) είναι επίσης μια εξαιρετική επιλογή για την παροχή άμεσης βοήθειας.


Αντιμετωπίζοντας αυτές τις βασικές ερωτήσεις, μπορείτε να βελτιώσετε σημαντικά την εμπειρία των επισκεπτών σας και να αυξήσετε την πιθανότητα να τους μετατρέψετε σε πιστούς και ικανοποιημένους πελάτες. Η σαφήνεια, η διαφάνεια και η εμπιστοσύνη είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι ενός επιτυχημένου ιστότοπου. Κερδίσετε τους επισκέπτες σας με ένα σωστά δομημένο, εύχρηστο και περιεκτικό website εμπνέοντας ασφάλεια και αξιοπιστία. 

Στατιστικά στοιχεία

Πηγή: https://www.forbes.com/advisor/business/software/website-statistics/

  1. Το 47% των χρηστών δεν θα περιμένει περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα για να φορτώσει μια ιστοσελίδα
  2. Το 40% των χρηστών θα εγκαταλείψει ένα website εάν χρειαστούν περισσότερα από τρία δευτερόλεπτα για να “φορτώσει”
  3. Websites που φορτώνουν αργά κοστίζουν σε εταιρείες που εμπορεύονται  προϊόντα λιανικής 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις κάθε χρόνο
  4. Οι χρήστες ενός website ξοδεύουν κατά μέσο όρο 5,59 δευτερόλεπτα κοιτάζοντας γραπτό περιεχόμενο
  5. Οι χρήστες ενός  website περνούν κατά μέσο όρο 6,44 δευτερόλεπτα κοιτάζοντας το κύριο μενού πλοήγησης
  6. Ο μέσος χρόνος που αφιερώνει ένας χρήστης σε μια ιστοσελίδα είναι 54 δευτερόλεπτα
  7. Η προβολή βίντεο σε μια ιστοσελίδα μπορεί να αυξήσει τον χρόνο που αφιερώνει ένας χρήστης σε αυτή κατά 88%
  8. Ο μέσος χρόνος που αφιερώνεται σε σελίδες με βίντεο είναι έξι λεπτά
  9. Το 88% των χρηστών δεν θα επιστρέψει σε ένα website μετά από μια κακή εμπειρία
  10. Το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) είναι μεταξύ 41% και 55%
  11. Το 61% των χρηστών θα εγκαταλείψει ένα website αν δεν βρει αυτό που ψάχνει σε περίπου πέντε δευτερόλεπτα!