Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Online πωλήσεις λιανικής: Ευρώπη και ΗΠΑ 2014

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ετών οι πωλήσεις e-commerce έχουν αυξηθεί κατά 6% του συνόλου της λιανικής. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία,ότι η ψηφιακή τεχνολογία μεταμορφώνει τη βιομηχανία της λιανικής πώλησης. Οι ψηφιακές συναλλαγές αλλάζουν τον τρόπο που οι αγοραστές ανακαλύπτουν, αξιολογούν, αγοράζουν, χρησιμοποιούν και επιστρέφουν τα προιόντα. Και ναι είναι γεγονός, ότι όλο και περισσότερες συναλλαγές των καταναλωτών πραγματοποιούνται πλέον διαδικτυακά.

 Το  ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη λιανική αγορά στην Ευρώπη. Με πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία,Ολλανδία, Ιταλία, Πολωνία και Ισπανία ,που αναμένεται να φτάσουν συνολικά τα 111,2 δις.ως το 2014.

Τα αποτελέσματα μετά από μια έρευνα που έγινε για το 2014-15 χρηματοδοτούμενη από την RetailMeNot,INC., έδειξαν:

  • Το 2013 το διαδικτυακό λιανεμπόριο στην Ευρώπη αυξήθηκε στο ισχυρό ποσοστό του 21,1% σε 111,2 δις.λίρες,αλλά η αύξηση που παρατηρήθηκε το 2014 ήταν της τάξης του 18.1 %. Αναπόφευκτη αύξηση, αν σκεφτεί κανείς ότι η κρίση έχει στρέψει  την προτίμηση πολλών  καταναλωτών σε online αγορές, σε σχέση με τις (off-line ) αγορές που πραγματοποιούνται σε φυσικά , παραδοσιακά καταστήματα.
  • Η εταιρεία εστίασε επίσης, στην αυξανόμενη χρήση της κινητής τηλεφωνίας σαν ένα επιπλέον παράγοντα για πιο άνετες και ελκυστικές συναλλαγές. Οι αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων θα αντιπροσωπεύουν το 13,1 % του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2014 ,ποσοστό που μεταφράζεται αλλιώς σε 19,78 δις.λίρες.

Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να κρατούν τα σκήπτρα στο e-commerce, σε σύγκριση με τις ευρωπαικές χώρες. Ξόδεψαν 268δις.δολ. το 2013 διαδικτυακά, ποσό που προβλέπεται ν΄αυξηθεί στα 306 δις.δολ. το 2014. Μια αύξηση που είναι ακόμα μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα χρήματα που ξοδεύονται στην Ευρώπη για παρόμοιο σκοπό.Με ανάλογο πληθυσμό με αυτό 8 χωρών της Ευρώπης το 54,5 % ήταν online αγοραστές σε σχέση με το 45.6% της Ευρώπης.Αύξηση παρουσίασαν και οι συναλλαγές μέσω mobiles που αναμένεται να φτάσουν στο 65,1% .

Το Ηνωμένο Βασίλειο μαζί με τη Γερμανία και τη Γαλλία αντιπροσωπεύουν το 81,3 % των online πωλήσεων ανάμεσα στις 8 ευρωπαικές χώρες

ΕΛΛΑΔΑ: Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ηλεκτρονικού εμπορίου Β2C που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 35% των χρηστών internet στην Ελλάδα, περίπου (2,2εκατομύρια) έκαναν τουλάχιστον μια αγορά προιόντος ή υπηρεσίας online.Παρά το ότι η on-line αγορά κινήθηκε με 25% ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2012, ακόμη παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού η αντίστοιχη Ευρωπαική αγορά θα φτάσει τα 350 δις με το 70% των χρηστών internet να αγοράζουν online. Αυτό δείχνει και την προοπτική της ελληνικής αγοράς που από τα 3.2 δις μπορεί κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες να φτάσει τα επόμενα χρόνια τα €6 δις.

Επίδραση στα παραδοσιακά καταστήματα: Η αύξηση των online πωλήσεων σε τέτοιο βαθμό μοιραία θα μειώσει την αγοραστική κίνηση από τα παραδοσιακά καταστήματα. Σε ολόκληρη την Ευρώπη τα E-Shops αυξάνονται κατά 11,9 περισσότερο από τα παραδοσιακά καταστήματα, παρόλο που αυτό το ποσοστό αναλογεί σε 5,6% αύξησης στο Ηνωμένο Βασίλειο και 3,3% στις ΗΠΑ.

Tags: e-commerce