Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

User Experience (UX): O πρωταγωνιστής στον ανταγωνιστικό κόσμο του e-Commerce

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Αν θέλετε η δράση σας στο e-Commerce να αποκτήσει τη μέγιστη ανταγωνιστικότητα, το User Experience (UX) είναι κάτι που όχι μόνο δεν πρέπει να αγνοήσετε αλλά θα πρέπει να το κάνετε αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής σας.

Είτε πρόκειται για προϊόν (website, mobile app, game κλπ.) είτε για υπηρεσία, όταν μιλάμε για το UX αναφερόμαστε στη συνολική εμπειρία αλληλεπίδρασης που έχει ο χρήστης με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. H εμπειρία αυτή ορίζεται από πολλούς παράγοντες όπως η χρηστικότητα (usability), η αξιοπιστία (credibility), η εύκολη εύρεση μιας πληροφορίας (findability). Σε καμία περίπτωση το UX δεν εξασφαλίζεται απλά με την επίτευξη ενός ή δυο από τους παραπάνω παράγοντες. Η ουσιαστική βελτίωση του user experience επιτυγχάνεται με τον συνδυασμό πολλών μικρών ή μεγάλων παραμέτρων με στόχο τη δημιουργία μιας ολοκαίνουργιας εμπειρίας για τον χρήστη, ο οποίος την “ανακαλύπτει” και την απολαμβάνει κάνοντας κάτι τελείως καθημερινό: όπως ένα click σε κάποιο site. Προσφέροντας λοιπόν καινούργιες και ευχάριστες χρηστικές εμπειρίες στους επισκέπτες και τους πελάτες σας, αυξάνετε  τις πιθανότητες επιτυχίας στον ανταγωνιστικό κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Πως μπορείτε, όμως, να δημιουργήσετε το UX;

Top Tips for UX

Η διαμόρφωση του UX βασίζεται σε συγκεκριμένα δεδομένα και στοιχεία που προκύπτουν από την ενεργή αλληλεπίδραση των χρηστών. Συνεπώς υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια και πρακτικές που μπορείτε να εφαρμόσετε για να δημιουργήσετε ένα θετικό UX.

H καλή πρώτη εντύπωση (first impression) είναι ίσως το πιο δυνατό χαρτί στο e-commerce. Προβάλετε στην αρχική σας σελίδα τα στοιχεία εκείνα που σας διακρίνουν θετικά από τα υπόλοιπα sites (τους ανταγωνιστές σας) ώστε να πείσετε τους  επισκέπτες σας να  αφιερώσουν τον πολύτιμο χρόνο και την προσοχή τους. Επίσης, η χρήση widgets για εξυπηρέτηση πελατών όπως τα live chat boxes καθώς και η παρουσία ratings & reviews αυξάνουν την αξιοπιστία σας (credibility) ελαχιστοποιώντας τους όποιους ενδοιασμούς μπορεί να έχουν οι χρήστες για την εταιρεία τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Πέρα από έξυπνες πρακτικές, όπως οι παραπάνω, είναι απαραίτητο να λάβετε υπόψη σας την επιτυχημένη λειτουργία κι άλλων στοιχείων. Η ροή (flow of information) της σελίδας έχει καλύτερα αποτελέσματα όταν τοποθετούμε τα πιο δυνατά και σημαντικά στοιχεία στο επάνω μέρος της γιατί εκείνα εντοπίζουν οι χρήστες σε πρώτο χρόνο (findability). Οι σελίδες που δεν έχουν μεγάλο μήκος προσελκύουν περισσότερο τον χρήστη να κάνει scroll μέχρι το τέλος τους. Εξίσου σημαντικό είναι το γρήγορο loading των σελίδων, το οποίο αυξάνει την συνολική χρηστικότητα του website  σας (usability).

Κάθε επιμέρους βελτίωση μπορεί να κάνει πιο ευχάριστη την εμπειρία του χρήστη όσο ασήμαντη κι αν φαίνεται. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα buttons. Όσο πιο ελκυστικά και μεγάλα είναι τόσο μεγαλύτερη απόδοση έχουν. Επίσης, το περιβάλλον πάνω στο οποίο είναι τοποθετημένα θα πρέπει να υποδηλώνει στον χρήστη σε ποιο από όλα τα στοιχεία που βλέπει μπορεί να κάνει κλικ. Τέλος, το search field αποτελεί ακόμη μια σημαντική προσθήκη στην σελίδα σας, ειδικά αν το τοποθετήσετε σε ένα καλό και εύκολο σημείο για το μάτι του χρήστη.

Κάντε προτεραιότητα την βελτίωση του user experience και τότε θα αποκτήσετε έναν πραγματικό σύμμαχο στην βελτίωση του eshop / web site και συνεπακόλουθα των αποτελεσμάτων (user satisfaction, customer service, sales & profits).

Περισσότερες πληροφορίες για κατασκευή eshop και ολοκληρωμένες υπηρεσίες eCommerce με δυνατό User Experience εδώ.