«Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ»

Στις 10/ 6/ 2022, τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσαν ότι έχει τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα (https://digitalsme.gov.gr) για τις αιτήσεις χρηματοδότησης των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων στα πλαίσια του προγράμματος«Ψηφιακά Εργαλεία MμE». Οι αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται από την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022, έως και την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022.

Το Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία MμE»,  ύψους 180 εκατ. ευρώ αποτελεί μέρος της  Δράσης “Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων” του  Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. και στοχεύει στην ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της χώρας, με σκοπό να εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία. Το πρόγραμμα ενισχύει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της παροχής vouchers (επιταγών) που θα διατεθούν για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Η ονομαστική αξία των voucher καθορίζεται από το μέγεθος της επιχείρησης ως το προσωπικό που απασχολεί σε Ενιαίες Μονάδες Εργασίας (ΕΜΕ) και κυμαίνεται από 900 έως 18.000 ευρώ.

Οι επιδοτούμενες επενδύσεις

Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία MμE», οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν υλοποιώντας επενδύσεις σε τεχνολογίες και υπηρεσίες, που προωθούν την ψηφιοποίηση και αυτοματοποίησης των επιχειρησιακών  διαδικασιών ( ηλεκτρονικά καταστήματα (eshop), ηλεκτρονικές πληρωμές, ηλεκτρονική τιμολόγηση, υπηρεσίες digital marketing και διαφήμισης, business intelligence tools, τεχνητή νοημοσύνη, διαδίκτυο των πραγμάτων (ΙΟΤ), κλπ.). Μέσω του προγράμματος οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να επενδύσουν σε μία σειρά από διαφορετικές ψηφιακές λύσεις (προϊόντα/υπηρεσίες). Οι βασικότερες κατηγορίες του προγράμματος  είναι:

  • Κατασκευή eShop - πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου 
  • Εφαρμογές Διαχείρισης & υποστήριξης Πελατών (π.χ. CRM)
  • Εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικού (HR)
  • Εφαρμογές διαχείρισης αποθηκών (WMS)
  • Εφαρμογές πωλήσεων, κρατήσεων, παραγγελιοληψίας και τιμολόγησης
  • Υπηρεσίες υποδομής Cloud & cloud Platforms
  • Εργαλεία υποστήριξης απομακρυσμένης εργασίας

Προϋποθέσεις - Ποιες επιχειρήσεις αφορά το πρόγραμμα;

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, και για τις οποίες συντρέχουν όλες οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ
  • Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα
  • Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2022
  • Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα (λαμβάνεται υπόψη ο κύριος ΚΑΔ)
  • Κατά την περίοδο 01.01.2021-31.12.2021 παρείχαν απασχόληση με όρους εξαρτημένης εργασίας, η οποία εκφραζόμενη σε όρους Ετήσιων Μονάδων Εργασίας αθροίζει από 0,01 έως 250,00 ΕΜΕ
  • Λειτουργούν νόμιμα και συμμορφώνονται με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία, διαθέτοντας το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους
  • Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση, και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.Δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.
  • Δεν εκκρεμεί εις βάρος της επιχείρησης διαδικασία ανάκτησης κρατικής ενίσχυσης

Αναλυτικές πληροφορίες για τους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράμματος μπορείτε να βρείτε στην δημοσιευμένη πρόσκληση

Ποιο είναι το ύψος και το ποσοστό της χρηματοδότησης;

Στο πλαίσιο του Προγράμματος δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης επιταγών (vouchers), βάσει του μεγέθους της επιχείρησης -σε όρους απασχόλησης-  και ειδικότερα ανά Κατηγορία Επιχειρήσεων:
 

                      Μέγεθος Επιχείρ. (μ)         Voucher(s)     Μέγ. επιλ. δαπ.   Ένταση ενίσχυσης

ΚΑΤ. 1          0,01 ΕΜΕ < μ ≤ 5 ΕΜΕ             €900,00          €1.000,00               90%

                          5 ΕΜΕ < μ ≤ 10 ΕΜΕ        €1.800,00          €2.000,00               90%

ΚΑΤ.  2             10 ΕΜΕ < μ ≤18 ΕΜΕ         €3.600,00         €4.000,00                90%

                        18 ΕΜΕ < μ ≤ 25 ΕΜΕ         €5.400,00         €6.000,00               90%

ΚΑΤ. 3             25 ΕΜΕ < μ ≤ 32 ΕΜΕ         €9.000,00        €10.000,00              90%

                        32 ΕΜΕ < μ ≤ 40 ΕΜΕ       €10.800,00        €12.000,00              90%

ΚΑΤ. 4             40 ΕΜΕ < μ ≤ 50 ΕΜΕ       €13.500,00        €15.000,00              90%

                       50 ΕΜΕ < μ ≤ 250 ΕΜΕ      €18.000,00        €20.000,00              90%

Οι δαπάνες που ενισχύονται στο πλαίσιο του Προγράμματος δεν επιτρέπεται να ενισχυθούν από καμία άλλη πηγή, Εθνική ή Ευρωπαϊκή.

Η διαδικασία αγοράς επιδοτούμενων λύσεων συνοπτικά περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα:

  1. Λήψη επιταγής (voucher)

  2. Επιλογή προϊόντων/υπηρεσιών και προμηθευτών

  3. Παραγγελία προϊόντων/υπηρεσιών – Δέσμευση vouchers

  4. Εξόφληση προϊόντων/υπηρεσιών – Εξαργύρωση vouchers

Υπάρχει δυνατότητα καταγγελίας της συναλλαγής από το δικαιούχο μετά την εξαργύρωση των vouchers.

Περισσότερες πληροφορίες για  το πως να ανοίξετε νέο eshop, εξειδικευμένες ecommerce τεχνολογίες, υπηρεσίες και άμεσες λύσεις μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Για εσάς που θέλετε πιο άμεση ενημέρωση ή υποστήριξη επικοινωνήσετε μαζί μας προκειμένου να κανονίσουμε τηλεφωνικό ραντεβού ή on site επίσκεψη για να γνωρίσουμε από κοντά τα πλάνα σας και τα ζητήματα στα οποία ενδεχομένως θα σας βοηθήσουμε.