Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Πως να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες του e-shop σας

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες στο χώρο του διαδικτύου είναι πως θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους. Ιδιαίτερα για τις εταιρείες που είναι νέες στο χώρο και οι πληροφορίες που έχουν οι πελάτες γι’ αυτές είναι περιορισμένες. Παρά το γεγονός ότι πολλοί πελάτες εκτιμούν την ευκολία και την ταχύτητα των online αγορών, πολλές φορές όμως διστάζουν να αγοράσουν από κάποια εταιρεία που δεν έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη τους.

Υπάρχουν κάποια στοιχεία η ύπαρξη των οποίων προσθέτει κύρος και αυξάνει την εμπιστοσύνη των πελατών προς το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Από την πολυετή εμπειρία μας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουμε ξεχωρίσει τα πιο σημαντικά. Στοιχεία στα οποία θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση κατά την κατασκευή και λειτουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

1. Σύγχρονος σχεδιασμός

Δεν έχει σημασία εάν πουλάτε ακριβά ή φθηνά προϊόντα, καθώς ένα κακό σχεδιαστικά e-shop με παρωχημένο σχεδιασμό και λανθασμένη αρχιτεκτονική δημιουργεί ερωτήματα στους πελάτες σας σχετικά με την αξιοπιστία της επιχείρησής σας. Φροντίστε το e-shop σας να διαθέτει επαγγελματικό σχεδιασμό, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και το σημαντικότερο να είναι φιλικό προς το χρήστη. Στοιχεία τα οποία “δυναμώνουν” την εμπιστοσύνη των πελατών σας προς την  εταιρεία και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

2. Στοιχεία επικοινωνίας

Αποτελεί σημαντικό στοιχείο τα οποίο θα πρέπει να προβάλλεται άμεσα και ξεκάθαρα. Πρέπει να αποδείξετε ότι είστε μία νόμιμη επιχείρηση και όχι scammer. Προσθέστε την σελίδα “Επικοινωνία” εκεί οπού θα παρέχετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας. Πολλά e-shop παρέχουν στους πελάτες μόνο ένα e-mail επικοινωνίας χωρίς να συνοδεύεται με καμία πρόσθετη πληροφορία. Όσο περισσότερους τρόπους επικοινωνίας και πληροφορίες προσφέρετε στους πελάτες σας τόσο αυξάνετε την πιθανότητα να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.

3. Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

Σε μια εποχή όπου η διαρροή πληροφοριών και προσωπικών στοιχείων έχουν γίνει πολύ συχνές, είναι μια πολύ έξυπνη στρατηγική να τους αποδείξετε ότι τα προσωπικά τους δεδομένα θα παραμείνουν ασφαλή. Η πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων συνήθως αποτελεί μια “δήλωση” στην οποία αναφέρεται πως δεν θα μοιραστείτε τις προσωπικές πληροφορίες των πελατών σας, όπως το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση, τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας κ.α. Συνήθως αυτό υπάρχει σε περίοπτη θέση στον χώρο του e-shop ώστε να μπορεί να το διακρίνει ο επισκέπτης με ευκολία.

4. Brand Awareness

Σημαντικό ρόλο στην δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ της μάρκας σας και των πελατών σας αποτελεί το brand awareness. Τι σημαίνει όμως πραγματικά αυτό; Μέσω στοχευμένης διαφήμισης βελτιώνετε την αναγνωρισιμότητά σας κάνοντας γνωστή την εταιρεία σας στο κατάλληλο κοινό αυξάνοντας  την πιθανότητα να σας εμπιστευτούν για τις μελλοντικές τους αγορές. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να έχει σκοπό να αγοράσει ένα ζευγάρι καινούργια παπούτσια μέσα στους επόμενους 6 μήνες. Στόχος της συγκεκριμένης στρατηγικής είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της φίρμας σας. Ώστε, όταν έρθει η στιγμή που ο καταναλωτής αποφασίσει να αγοράσει, η εταιρεία σας να αποτελεί μία από τις πρώτες που θα του “έρθουν” στο μυαλό  για τις αγορές του. 

5. Κριτικές πελατών

Τι πιο άμεσο για κάποιον πελάτη που ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας από το να διαβάσει μια κριτική από έναν υφιστάμενο πελάτη σας. Τα σχόλια των πελατών θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης και προβάλλουν αποτελεσματικά την αξιοπιστία και το επίπεδο υπηρεσιών σας ιδιαίτερα στους νέους πελάτες. Επιπρόσθετα, θα βοηθήσουν στην βελτίωση των υπηρεσιών σας εφόσον φυσικά τα λάβετε υπόψη κατά την αξιολόγηση ως feedback. 

6. Διαφάνεια

Αποτελεί το κλειδί για την απόκτηση ή βελτίωση της εμπιστοσύνης στην εταιρεία σας. Φροντίστε οι περιγραφές  των προϊόντων να είναι απολύτως σαφείς, περιγραφικές και μοναδικές. Επιπρόσθετα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συνοδεύονται από υψηλής ποιότητας φωτογραφίες και/ή video. Ξεκάθαρη τιμολόγηση, αποφύγετε τις κρυφές χρεώσεις και όταν προκύπτουν φροντίστε να ενημερώνετε έγκαιρα τον πελάτη σας, καθώς σε κανέναν δεν αρέσουν οι ”δυσάρεστες εκπλήξεις”.

7. Χρήση επώνυμων και αξιόπιστων Payment Gateways

Για την διασφάλιση των συναλλαγών στο e-shop σας θα πρέπει να προσφέρετε στους πελάτες σας την δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις αγορές τους με δημοφιλείς και ασφαλείς τρόπους πληρωμής (payment gateways) όπως: PayPal, Winbank, Skrill κ.α  Αυτό βοηθά τους πελάτες σας να νιώσουν ασφάλεια και σιγουριά κατά τις συναλλαγές τους μαζί σας. 

8. Επωφεληθείτε από τα κοινωνικά δίκτυα

Η παρουσία σας στα πιο γνωστά social media θα προσδώσει κύρος και αξιοπιστία, καθώς μια ενεργή κοινότητα από ακόλουθους και υποστηρικτές θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και τη φήμη της εταιρείας σας. Για παράδειγμα, στο Facebook οι πελάτες σας μπορούν να ενημερωθούν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και μέσα από τα σχόλια και τις αξιολογήσεις από προηγούμενους πελάτες να μπορούν να σχηματίσουν μια γνώμη για την εταιρεία σας. Άλλα κανάλια επικοινωνίας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι το Instagram και το Pinterest εάν η εταιρεία σας δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας και η πλειοψηφία των πελατών σας είναι γυναίκες με την μεγαλύτερη βάση να εντοπίζετε στο Pinterest. Ακόμα μία επιλογή αποτελεί το Twitter, εάν η εταιρεία σας ασχολείται με τον χώρο της δημοσιογραφίας, των οικονομικών ή της τεχνολογίας τότε η πλατφόρμα αποτελεί την καλύτερη επιλογή καθώς χαρακτηριστικό γνώρισμα της πλατφόρμας αποτελεί η αμεσότητα στην διάδοση των πληροφοριών και των ειδήσεων. Εάν δραστηριοποιείστε στον τομέα του τουρισμού ή της μαζικής εστίασης, τότε θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν την δημιουργία εταιρικού προφίλ στο tripadvisor, η συγκεκριμένη πλατφόρμα διαθέτει την μεγαλύτερη βάση χρηστών σε σχέση με άλλες παρεμφερείς πλατφόρμες. Εσείς με την σειρά σας θα πρέπει να επωφεληθείτε από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε πλατφόρμας προκειμένου να βελτιώσετε την αναγνωρισιμότητα και τη φήμη σας.

9. Προσθήκη Security & Quality Badges στο e-shop σας

Η προσθήκη σημάτων ασφαλείας αποτελεί έναν άμεσο τρόπο να ενημερώσετε τους επισκέπτες-πελάτες σας ότι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πληρεί όλους τους όρους ασφαλείας. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο ερευνών Baymard τα εικονίδια ασφαλείας ασκούν την μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές από οποιαδήποτε άλλο παράγοντα στοιχείο. Εταιρείες που παρέχουν σχετικές υπηρεσίες είναι η Norton, McAfee, Trust-e κ.α. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζετε σε μεγάλο βαθμό την ασφάλεια των πελατών σας κατά την διάρκεια των αγορών τους και ταυτόχρονα την ασφάλεια του e-shop σας από διάφορα κακόβουλα “χτυπήματα”. Προσθέτοντας SSL ή αλλιώς Secure Sockets Layer, είναι ένα πρωτόκολλο το οποίο δημιουργεί μια κρυπτογραφημένη σύνδεση μεταξύ του e-shop και του browser του χρήστη. Εξασφαλίζει την ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων ανάμεσα στις δύο πλευρές αποτρέποντας πιθανή υποκλοπή δεδομένων.

Επίσης, εάν η εταιρεία σας διαθέτει πιστοποίηση ποιότητας – ISO ή άλλων οργανισμών και θα πρέπει να προβάλλονται στον ιστότοπο σας σε περίοπτη θέση καθώς είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι πελάτες πως η λειτουργία σας πραγματοποιείται με βάση τα παγκόσμια πρότυπα, θα προσδώσει περισσότερο κύρος και εμπιστοσύνη.

Η έλλειψη εμπιστοσύνης των πελατών προς το e-shop σας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους που οι επισκέπτες δεν ολοκληρώνουν τις  αγορές τους. Ακολουθώντας τα ανωτέρω θα μπορέσετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού στο οποίο στοχεύετε καθώς επίσης και ν’ αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και την αξιοπιστία της εταιρείας σας. 

Περισσότερες πληροφορίες για ολοκληρωμένες υπηρεσίες eCommerce εδώ.