Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Omnichannel eCommerse στρατηγική

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Τι είναι το Omni-Channel Commerce;

Το Omni Channel είναι ένα πολυκαναλικό σύστημα αγορών, όπου παραδοσιακά σημεία πώλησης (το σουπερμάρκετ, το μικρομάγαζο, το hypermarket, το discount store) ενοποιούνται μέσω μιας ενιαίας διαδικτυακής πλατφόρμας στο web, το κινητό, το tablet  και άλλες ψηφιακές συσκευές μέσω των οποίων μεταδίδεται και επεξεργάζεται η πληροφορία (προϊόντα, υπηρεσίες και καταναλωτές).

Ο όρος «omnichannel retail marketing» αναφέρεται σε μια στρατηγική marketing, η οποία αφορά τη διαχείριση της εικόνας ενός καταστήματος, το οποίο προσφέρει στους καταναλωτές συνεπείς εμπειρίες αγορών, μέσω πολλαπλών καναλιών, όπως φυσικών καταστημάτων, e-shops, υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, τηλεφωνικών κέντρων, ακόμα και εικονικών καταστημάτων σε δημόσιους χώρους,τα οποία θα συγχωνεύονται. 

Πρόκειται για επανάσταση στο χώρο του λιανεμπορίου,που επικεντρώνεται περισσότερο στην εμπειρία του καταναλωτή προσαρμοσμένη συγχρόνως σε όλα τα κανάλια αγοράς. Τώρα ο καταναλωτής μπορεί να χρησιμοποιεί περισσότερο από ένα κανάλια πωλήσεων για να ψωνίσει από έναν έμπορο κάνοντας μια οποιαδήποτε συναλλαγή και ο omni-channel έμπορος να προβάλει τα προϊόντα του χρησιμοποιώντας  μία πλατφόρμα, κατά την οποία όλα τα αποθέματα είναι διαθέσιμα σε όλα τα κανάλια. 

Πλεονεκτήματα και ωφέλη για τον καταναλωτή

  • Αγορά online και παραλαβή από το κατάστημα: Ο καταναλωτής κερδίζει χρόνο και χρήμα. Έτσι δεν χρειάζεται να περιμένει στη σειρά και δεν πληρώνει και έξοδα αποστολής.
  • Αγορά στο κατάστημα και επιστροφή προϊόντος διαδικτυακά: Ο καταναλωτής κερδίζει εξίσου χρόνο αποφεύγοντας μια ενδεχόμενη επίσκεψη του στο φυσικό κατάστημα σε περίπτωση επιστροφής του προιόντος.                    
  • Εξοικονόμηση χρημάτων: οι πελάτες ενημερώνονται για τις πιο πρόσφατες προσφορές ενώ βρίσκονται στο φυσικό κατάστημα , συλλέγουν τα προϊόντα τους στο κατάστημα μετά από μια online συναλλαγή αποφεύγοντας έτσι τα έξοδα αγοράς.
  • Μείωση των κινδύνων: Οι πελάτες μπορούν να επισκεφτούν το φυσικό κατάστημα για να πάρουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με κάποιο προϊόν που ανακάλυψαν online ή να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους φοβούμενοι ότι το προϊόν που τους ενδιαφέρει δεν είναι πλέον διαθέσιμο.
  • Μείωση των προσπαθειών: Οι πελάτες μπορούν να επιλέγουν ένα προϊόν από ένα κατάλογο εισάγοντας τον κωδικό του προϊόντος στην ανάλογη εφαρμογή του κινητού για να το αγοράσουν. 
  • Λήψη περισσότερων πληροφοριών: Ένας πελάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο στο φυσικό κατάστημα για να ενημερωθεί για περισσότερες τεχνικές πληροφορίες και αναφορές γιά τα  προϊόντα της αρεσκείας του.

Το omni-channel :

  • Ενορχηστρώνει την εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια,ώστε αυτή να είναι συνεχής, ολοκληρωμένη και συνεπής.
  • Προβλέπει ότι οι καταναλωτές  ξεκινούν την περιήγηση σ΄ένα κανάλι και μετακινούνται σε άλλα όσο προχωρούν στην αναζήτηση.

 Η εμπειρία Omni-Channel περιληπτικά : 

  • Ξεχωριστοί ρόλοι για κάθε κανάλι.
  • Ποικίλες στρατηγικές για τον τρόπο αγοράς των καταναλωτών.
  • Ευελιξία στις παραγγελίες και τις συναλλαγές.
  • Εξατομικευμένο marketing.
  • Εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών.