Μια φορά και ένα καιρό υπήρχε το email, το διαδραστικό βίντεο και οι μηχανές αναζήτησης. Μετά εμφανίστηκε το mobile marketing και οι σύγχρονες πλατφόρμες social media marketing. Αλήθεια είστε έτοιμοι, εσείς και η εταιρεία σας, αυτό που μέχρι πρόσφατα αποκαλούσατε καινοτομία να αποτελεί την καθημερινότητά σας το 2013;
Πως η συμπεριφορά των χρηστών/καταναλωτών και οι τεχνολογικές εξελίξεις θα επηρεάσουν την ψηφιακή προβολή και προώθηση της επιχείρησής σας αυτή τη χρονιά;
Διαβάστε αυτά τα τρία βασικά σημεία που θα κάνουν τη διαφορά.
1. Ψηφιακός διάλογος μεταξύ των καταναλωτών και των εταιρειών
Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον το βασικό κανάλι επικοινωνίας και διαλόγου με τους πελάτες σας. Πολλοί καταναλωτές θα εστιάσουν σε ένα με δύο κοινωνικά «στέκια» αντί του να χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Oι εταιρείες συνειδητοποίησαν ότι πλέον επιβάλλεται μια κοινή στρατηγική στα social media και ότι φέτος καλούνται να αποφασίσουν ποιες πλατφόρμες είναι οι πιο αποτελεσματικές για την αποδοτική επικοινωνία με το κοινό τους. Η επιλογή αυτή καθορίζεται από παράγοντες όπως το είδος της αγοράς στην οποία δραστηριοποιούνται, τη δημοφιλία της πλατφόρμας και τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού τους. Για παράδειγμα, οι τουριστικές επιχειρήσεις στοχεύουν στο TripAdvisor, οι εμπορικές εταιρείες λιανικής στο Facebook και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί στο Twitter.
Μια ιδιαίτερα έξυπνη κίνηση για το 2013 είναι η υιοθέτηση των πληρωμένων διαφημιστικών καταχωρήσεων επιπλέον των επαγγελματικών σελίδων και των εταιρικών προφίλ. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσετε και να ενισχύσετε τις σχέσεις σας με το κοινό σας. Το να προσελκύσετε όμως κοινό απαιτεί άμεση προβολή των υπηρεσιών και των προϊόντων σας μέσα από στοχευμένη διαφήμιση. Σήμερα οι δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων (βλέπε Facebook, Twitter) παρέχουν εργαλεία για την αποτελεσματικότερη και πιο στοχευμένη διαφήμιση της εταιρείας σας με τη χρήση των δημογραφικών και προσωπικών στοιχείων που συλλέγουν μέσα από το προφίλ των χρηστών τους!
2. Οι φορητές συσκευές «μετράνε»
Ο ρυθμός αύξησης του χρόνου που καταναλώνουν οι χρήστες smart phone και tablets είναι 14 φορές μεγαλύτερος του αντίστοιχου χρόνου χρήσης συμβατικών υπολογιστών (PC, laptop,κλπ.) σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του eMarketer. Μέχρι το 2015 θα υπάρχει ισοτιμία σε ότι αφορά τη χρήση του διαδικτύου από συμβατικούς υπολογιστές και smart phones ή tablets. Με απλά λόγια, οι έξυπνες συσκευές κινητών και tablets από προαιρετική υπολογιστική πλατφόρμα θα είναι πλέον η βασική πλατφόρμα μέσα από τη οποία θα επικοινωνείτε με το κοινό σας! Υπηρεσίες όπως το mobile commerce δεν αποτελούν πλέον μια συμπληρωματική επιχειρησιακή δράση αλλά βασική στρατηγική επιλογή για τις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι εταιρείες όχι μόνο πρέπει να προωθήσουν το μήνυμα τους μέσω των tablets και των κινητών συσκευών αλλά πρέπει να δημιουργήσουν ενιαία διαδικτυακή παρουσία μέσω εξειδικευμένων ιστοσελίδων και εφαρμογών για smart phones και tablets (mobile websites & apps). Ένας σχετικά γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος είναι ο σχεδιασμός του εταιρικού web site με τεχνικές Responsive Design & Adaptive Layout. Πιο συγκεκριμένα, για να δημιουργήσετε μια θετική εμπειρία στο χρήστη θα πρέπει η ιστοσελίδα σας και το περιεχόμενό της να προσαρμόζεται αυτόματα σε όλες τις συσκευές. Η προσαρμογή αυτή εφαρμόζεται ακλουθώντας τεχνικές και τεχνολογίες Responsive Design (δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής των δεδομένων στις προδιαγραφές και ανάγκες του περιβάλλοντος του χρήστη όπως μέγεθος οθόνης, προσανατολισμός κ.α.).
3. Δεδομένα Marketing – Analytics
Τι είδους δεδομένα είναι διαθέσιμα ή πως μπορώ να διαχειριστώ τη μεγάλη ποσότητα αυτών, ήταν κοινές ερωτήσεις για τους διαχειριστές των websites το 2012. Τώρα θα πρέπει να προχωρήσουν ένα βήμα πιο πέρα στο λεγόμενο “smart data” (έξυπνες πληροφορίες), αφού τώρα έχουν κατανοήσει ποιες πληροφορίες είναι αυτές που θα έχουν την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, επιπλέον η εξέλιξη της τεχνολογίας τους βοηθάει να οργανώσουν καλύτερα τα δεδομένα τους. Σε ότι αφορά τις τεχνολογίες στον τομέα αυτό οι περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν λύσεις πέρα από τα Google Analytics για πιο εξελιγμένες υπηρεσίες ανάλυσης των click streams. Οπωσδήποτε, τεχνολογίες όπως οι NoSQL βάσεις δεδομένων, η κατανεμημένη επεξεργασία και ανάλυση των στοιχείων με Hadoop και οι προηγμένες λειτουργίες αναζήτησης που παρέχει το Apache Lucene – Solr είναι ορισμένα από τα πιο διαδεδομένα «εργαλεία» που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Αν οι εταιρείες και τα πρακτορεία που συνεργάζονται θέλουν να πρωτοπορήσουν και να δημιουργήσουν καινοτόμες λύσεις και υπηρεσίες, θα πρέπει να προχωρήσουν από τη δοκιμή των νέων τεχνολογιών στην άμεση εφαρμογή τους.
Tags: f-commerce , Responsive web design , social media