Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Eπιλογή συστήματος Ηλεκτρονικού Εμπορίου: Tι να προσέξετε;

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Πριν ξεκινήσετε την αξιολόγηση διαφόρων συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να προσδιορίσετε με σαφήνεια τους επιχειρησιακούς σας στόχους και τις συναφείς αναμενόμενες λειτουργίες του συστήματος. Ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματικού μοντέλου που θα επιλέξετε, τον προϋπολογισμό και τις ιδιαιτερότητες των επιχειρησιακών διαδικασιών, υπάρχουν έξι βασικοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη διαδικασία επιλογής.

1. Λειτουργικότητα

Βεβαιωθείτε ότι η πλατφόρμα eCommerce  που θα επιλέξετε περιλαμβάνει όλα τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που καλύπτουν τις ιδιαίτερες επιχειρηματικές σας απαιτήσεις . Κάθε σύγχρονο σύστημα Ηλεκτρονικού Εμπορίου πρέπει να παρέχει λειτουργίες που αφορούν τα ακόλουθα:

  • Marketing (εκπτωτικά κουπόνια,  επιβράβευση καταναλωτικής πίστης, ειδικές εκπτώσεις, σχολιασμός και κριτική προϊόντων, διασύνδεση με κοινωνικά δίκτυα, SEO,  κλπ.)
  • Έκθεση και προβολή προϊόντων – Merchandising (πολλαπλές φωτογραφίες προϊόντων, zoom in-out, πανοραμικές φωτογραφίες, videos, κλπ.)
  • Up selling – cross selling (προτεινόμενα αξεσουάρ, παρεμφερή προϊόντα, πακέτα προϊόντων, κλπ.)
  • Ajax καλάθι αγορών και λίστα επιθυμιών
  • Διαχείριση παραγγελιών
  • Ηλεκτρονικές πληρωμές
  • Κατάλογος προϊόντων
  • Διαχείριση αποθεμάτων
  • Διαχείριση αποστολών
  • Εύχρηστο σύστημα εξυπηρέτησης πελατών
  • Αναζήτηση
  • Έξυπνη πλοήγηση
  • Διαχείριση περιεχομένου (CMS)
  • Δυναμικό σύστημα ειδοποιήσεων μέσω email και SMS
  • Τοπικοποίηση και εξατομίκευση των περιεχομένων
  • Reporting και προηγμένα χαρακτηριστικά διαχείρισης του website (administration)

2. Ασφάλεια

Η εμπιστοσύνη των πελατών σας είναι απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Οι πελάτες σας θα πρέπει να αισθάνονται σίγουροι για την ασφάλεια των στοιχείων και των συναλλαγών τους στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να επιλέξετε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που είναι σύμφωνη με τα διεθνή πρότυπα PCI DSS, υποστηρίζει την κρυπτογράφηση των συναλλαγών με SSL και  χρησιμοποιεί κρυπτογράφηση  για τα cookies και  τους κωδικούς πρόσβασης της βάσης δεδομένων.

3. Παραμετροποίηση και επεκτασιμότητα

Η δυνατότητα εύκολης παραμετροποίησης της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου που θα επιλέξετε είναι επιτακτική ανάγκη στο σύγχρονο ανταγωνιστικό και μεταβλητό επιχειρηματικό περιβάλλον. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να είναι επεκτάσιμη και προσαρμόσιμη αρκετά ώστε να ενσωματώνει ομοιόμορφα όλες τις απαραίτητες αλλαγές που ενδεχομένως χρειαστεί να εφαρμόσετε, προκειμένου να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό σας και να υλοποιήσετε το ιδιαίτερο επιχειρηματικό σας μοντέλο. Μια ευέλικτη και επεκτάσιμη αρχιτεκτονική βασισμένη σε ανοιχτά πρότυπα είναι το ελάχιστο που θα περιμένατε από ένα σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι προσαρμογές περιλαμβάνουν τροποποιήσεις και επεκτάσεις στο user interface, τους επιχειρησιακούς κανόνες και τις επιχειρησιακές διαδικασίες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

4. Απόδοση και κλιμάκωση (scalability)

Η απόδοση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία του  συστήματος σας.  Ο αργός  χρόνος φόρτωσης των σελίδων και η καθυστερημένη ανταπόκριση του συστήματος στα αιτήματα των χρηστών οδηγεί στη μείωση των πωλήσεων. Επιπλέον, ένα κακώς σχεδιασμένο σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου θα πέσει σε απόδοση όταν οι επισκέπτες και οι συναλλαγές αυξηθούν με την πάροδο του χρόνου. Αυτός είναι ο λόγος που η κλιμάκωση είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για οποιοδήποτε σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου.

5. Διασύνδεση

Η εξοικονόμηση χρόνου, η μείωση του λειτουργικού κόστος, η εξάλειψη λαθών και η βελτίωση της παραγωγικότητας είναι ορισμένα από τα οφέλη της διασύνδεσης – ολοκλήρωσης ενός συστήματος eCommerce με τις υπάρχουσες επιχειρηματικές εφαρμογές και τις εξωτερικές υπηρεσίες που ενδεχομένως χρησιμοποιούνται. Η διασύνδεση του λογισμικού θα πρέπει να αποτελεί κύριο μέλημα κατά το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Το λογισμικό που θα επιλέξετε πρέπει να διασυνδέεται αρμονικά με τα υφιστάμενα συστήματα των βάσεων δεδομένων, τις υπηρεσίες πληρωμών και αποστολής, το ERP, το CRM  και οποιοδήποτε άλλο back-office λογισμικό ή εξωτερικές υπηρεσίες που απαιτούνται για την αδιάλειπτη λειτουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

6. Smartphones Interface

Η αυξανόμενη χρήση του κινητού στο διαδίκτυο μαζί με την ανάπτυξη εξελιγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών όπως οι eCommerce εφαρμογές  και οι σαρωτές barcode -qrcode είναι βασικοί συντελεστές της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω smartphone. Επιλέξτε ένα σύστημα eCommerce  που παρέχει πρόσβαση στις λειτουργίες και τα δεδομένα του online καταστήματος σας μέσα από το interface των πιο δημοφιλών smartphone λειτουργικών συστημάτων όπως το Android και το iOS (iPhone).