Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Οι δημοφιλέστερες πλατφόρμες eCommerce για κατασκευή eshop

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Open Source Online Stores 2017 – 2018

Η σωστή επιλογή πλατφόρμας για την κατασκευή eshop είναι ένα ιδιαίτερα καθοριστικό ζήτημα για την εμπορική επιτυχία. Όσο αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο τόσο περισσότερο μεγαλώνει και η επιρροή των έξυπνων αποφάσεων όπως και οι συνέπειες των λάθος επιλογών. Οι στόχοι, η εμβέλεια, οι οικονομικές δυνατότητες, τα προϊόντα πώλησης και οτιδήποτε άλλο διαμορφώνει την δημιουργία του eshop σας είναι παράμετροι που μπορούν να αξιοποιηθούν και να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας μόνο αν το τεχνολογικό περιβάλλον που θα ξεκινήσει η καινούργια σας επιχειρηματική δραστηριότητα είναι το κατάλληλο.

Παρακάτω σας παραθέτουμε τις δημοφιλέστερες Ecommerce platforms για το 2017, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του builtwith.com, ώστε να αποκτήσετε μια συνολική εικόνα για τις τελευταίες τάσεις.

WooCommerce

Το πασίγνωστό πλέον σε όλους e-Commerce plugin για WordPress μετρά ήδη περίπου δύο εκατομμύρια ενεργά eshop μικρού και μεσαίου μεγέθους. Τα πιο σημαντικά πλεονέκτημάτα του σε σχέση με τις υπόλοιπες πλατφόρμες είναι η πλήρης ενσωμάτωση σε wordpress και συνεπακόλουθα η δυνατότητα χρήσης οποιουδήποτε wordpress plugin, προσφέροντας έτσι στον χρήστη τη μεγάλη ποικιλία επιλογών και δυνατοτήτων προκειμένου να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό eshop. Αν και πρόκειται ουσιαστικά για plugin το WooCommerce δεν υστερεί ιδιαίτερα στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά σε σύγκριση με τα υπόλοιπα eshop software. Αντιθέτως, το κόστος διαχείρισης είναι ελάχιστο ενώ έχει τεράστια ευελιξία όσον αφορά τη διαδικασία της πώλησης, καθώς ο χρήστης μπορεί να πουλήσει από προϊόντα μέχρι downloads για συνδρομές ή ακόμα και ραντεβού!

PrestaShop

Το PrestaShop έχει χρησιμοποιηθεί σε περισσότερα από 300,000 eshop μικρομεσαίων – κυρίως ευρωπαϊκών – επιχειρήσεων μέχρι σήμερα. Με πολυάριθμες λειτουργίες (400+ !) και ιδιαίτερα εύχρηστο περιβάλλον διαχείρισης ανταγωνίζεται επάξια το Magento σε υπηρεσίες και το Shopify σε χρηστικότητα. Μια ιδιαίτερη και πολύ αποτελεσματική λειτουργία του είναι η σχετικά εύκολη και άμεση διασύνδεση με όλες τις κορυφαίες  online αγορές όπως το Amazon το Ebay και Etsy. Οι προηγμένες λειτουργίες του Prestashop συνδυάζονται με ένα ιδιαίτερα εύχρηστο dashboard, ειδικά για τους χρήστες που θα ασχοληθούν με το eCommerce και το eshop για πρώτη φορά. Επιπρόσθετα, η χρήση του  «Smarty» web template system καθιστά το Prestashop μία σχετικά εύκολη πλατφόρμα για ανάπτυξη εξειδικευμένων λειτουργιών.

Magento

Το Magento, δημιουργήθηκε το 2008 και χρησιμοποιείται στα περισσότερα μεγάλα eshops. Η ευελιξία σε συνδυασμό με την δυνατότητα εκτεταμένων επεκτάσεων και προσαρμογών είναι ορισμένα από τα πλεονεκτήματα που το καθιστούν ως ένα από τα καλύτερα και πιο αξιόπιστα eshop software. Στην προτελευταία του έκδοση (Magento 2.1) προστέθηκαν δύο πολύ χρηστικές καινοτομίες: το Hostedfields και το In-ContextCheckout. Το Hostedfields διευκολύνει την ασφαλή συλλογή των ευαίσθητων δεδομένων κατά τη διάρκεια της πληρωμής ενώ το  In-ContextCheckout απαλλάσσει τους χρήστες από το να βάζουν κάθε φορά από την αρχή τα στοιχεία του Paypal λογαριασμού τους στις μελλοντικές τους αγορές. Με υψηλό επίπεδο χρηστικότητας στη δημιουργία πολλών «βιτρινών», την εύκολη εφαρμογή πολυγλωσσικού περιεχόμενου, τη δυνατότητα κάθε είδους νομισματικών συναλλαγών, παράλληλα με τις προηγμένες υπηρεσίες cross selling και search το Magento αποτελεί κορυφαία λύση για μεγάλα eshop.

OpenCart

Ένα ιδιαίτερα γνωστό και αγαπημένο eshop software με περίπου τριακόσιες χιλιάδες εγκαταστάσεις μικρών κυρίως eshop. To OpenCart υποστηρίζει ένα setup τόσο απλό που μπορεί να το εγκαταστήσει εύκολα ακόμη και κάποιος που χρησιμοποιεί πλατφόρμα eShop software για πρώτη φορά. Έχει υψηλή απόδοση και χρηστικότητα, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών επέκτασης, γρήγορο loading καθώς και σύστημα διαχείρισης για πολλαπλά καταστήματα. Ωστόσο, βάσει των στατιστικών του builtwith.com κατά τη διάρκεια του 2017  το OpenCart έχασε αρκετό έδαφος σε νέες εγκαταστάσεις και marketshare. Η κάμψη αυτή μπορεί να οφείλεται αφενώς στον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό plugins που χρειάζονται να εγκατασταθούν για να καταστεί πιο πλήρες λειτουγικά ή ενδεχομένως στην διαρκώς αυξανόμενη δημοφιλία του woocommerce στην κατηγορία των μικρών eshop.

Shopify

Το Shopify, μια εντελώς διαφορετική περίπτωση, αποτελεί υπηρεσία και όχι λύση ανοιχτού κώδικα (open source) όπως οι παραπάνω πλατφόρμες. Παρόλαυτα χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή από 299.849 eshops κάθε μεγέθους. Ως hosted cart φιλοξενεί τα eshops επιχειρήσεων οποιασδήποτε εμβέλειας, μέσα από τα οποία οι ιδιοκτήτες μπορούν να αναπτύξουν τη δράση τους με όλες τις Ecommerce λειτουργίες που παρέχει. Παρότι είναι άμεσα συνδεδεμένο με το Facebook, κάνοντας την πώληση απευθείας από τις Facebook pages πραγματικότητα, και ενώ διαθέτει τρομερή χρηστικότητα για κινητά τηλέφωνα, το Shopify έχει δυο βασικά μειονεκτήματα: η χρήση της δικής του γλώσσας προγραμματισμού (Liquid) και όχι μιας διαδεδομένης όπως η PHP μπορεί να δυσκολέψει την προσαρμογή του (customization) σε όσους δεν την γνωρίζουν ενώ οι βασικές επιλογές στο marketing είναι περιορισμένες και προσφέρονται μόνο σε πιο

Ευελιξία, προσαρμοστικότητα, ταχύτητα, πληθώρα σε plugins, themes και templates μα πάνω από όλα καινοτομίες και πρωτοποριακοί τρόποι αξιοποίησης της παγκόσμιας αγοράς είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά των πιο δημοφιλών Ecommerce platforms. Αν δυσκολεύεστε να επιλέξετε την πλατφόρμα που θα φιλοξενήσει το καινούργιο σας eshop, εδώ μπορείτε να βρείτε την πιο συμφέρουσα επιλογή με βάση το επιχειρηματικό σας πλάνο.