Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Τι χρειάζεστε για τη δημιουργια e-shop στην Πατρα

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Τι χρειάζεται για να ανοίξω eshop;

Πάτρα, Ηράκλειο, Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, απ’ όποιο σημείο της Ελλάδας και αν ξεκινάτε εμπορική δράση,  η φυσική έδρα του καταστήματός σας δεν έχει πλέον την ίδια σημασία. Αυτός άλλωστε είναι και ένας απο τους βασιικότερους λόγους που αποφασίσατε να επενδύσετε στο eCommerce.

Για εσάς λοιπόν που ξεκινάτε εμπορική δραστηριότητα στο web, συγκεντρώσαμε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για την διαδικασία δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος. Για να σας διευκολύνουμε παραθέτουμε τις σημαντικότερες από αυτές.

Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την δημιουργία eshop μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Έναρξη στην εφορία

Εφόσον έχετε ήδη επιχείρηση τα πράγματα είναι πιο εύκολα αφού έχετε κάνει την έναρξη στην εφορία. Ρωτήστε όμως τον λογιστή σας εάν πρέπει να ανοιχτεί επιπλέον ΚΑΔ.  Θα πρέπει να επισημάνουμε πως δεν υφίσταται συγκεκριμένος ΚΑΔ ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο ΚΑΔ καθορίζεται από το εμπορικό αντικείμενο της επιχείρησης όπως συμβαίνει και με το φυσικό κατάστημα.

Για εσάς που δεν έχετε εταιρεία, θα πρέπει να δημιουργήσετε προκειμένου να μπορείτε να εκδίδετε τα απαραίτητα παραστατικά πώλησης καθώς η Ελληνική νομοθεσία επιβάλλει την έκδοσή τους. Τα βήματα που απαιτούνται για την ίδρυσή της νέας εταιρείας (Ατομική, ΟΕ, ΕΕ κλπ.) είναι τα ακόλουθα:

  • Προσωρινή εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και έλεγχος της  επιθυμητής επωνυμίας. Στην περίπτωση των eshop μπορείτε επιλέξετε μεταξύ επαγγελματικού και εμπορικού επιμελητηρίου.
  • Βεβαίωση εγγραφής στον ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ / ΟΑΕΕ) η οποία θα προσκομισθεί στη συνέχεια στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
  • Έναρξη στην εφορία και απόκτηση ΑΦΜ.
  • Οριστική εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και καταχώρησή της στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ).

Νομoθεσία

Καλό θα ήταν ν’ αποφύγετε την αντιγραφή των απαραίτητων νομικών κειμένων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των ανταγωνιστών σας (όροι χρήσης, GDPR, κλπ). Προνοήστε ένα μικρό σχετικά budget για την πρόσληψη ενός εξειδικευμένου νομικού σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου προκειμένου να σας προετοιμάσει κατάλληλα και να εξασφαλίσει νομικά το eshop σας. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ορισμένα από τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε με την βοήθεια ενός ειδικού:

  • Προετοιμάστε προσεκτικά τους σωστούς όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου.
  • Καθορίστε με απλά λόγια τις πολιτικές παραγγελιών, πληρωμών, αποστολής και επιστροφής προϊόντων.
  • Υιοθετήστε τη σωστή πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Κατασκευή και υποστήριξη

Η εταιρεία κατασκευής του eshop

Για την επιλογή των συνεργατών που θα αναλάβουν την υλοποίηση και το τεχνικό μέρος της δημιουργίας και λειτουργίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία που θα επιλέξετε πληροί αν όχι όλα τα περισσότερα από τα ακόλουθα κριτήρια:

  • Μακροχρόνια εμπειρία στην δημιουργία eshop.
  • Πλούσιο πελατολόγιο με γνωστά eshop.
  • Αποδεδειγμένη εξειδίκευση και τεχνογνωσία σε ανάπτυξη λογισμικού integration για τις διασυνδέσεις, προσαρμογές και επεκτάσεις που θα χρειαστούν.
  • Υπηρεσίες μετάπτωσης των δεδομένων για την επεξεργασία και μεταφορά των στοιχείων στο νέο eshop .
  • Η υποστήριξη είναι ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια αξιολόγησης για την επιλογή της εταιρείας κατασκευής eshop γιατί το ηλεκτρονικό κατάστημα περιλαμβάνει πολυάριθμες και ορισμένες φορές πολύπλοκες λειτουργίες και υπηρεσίες.

Ποιά πλατφόρμα eshop να επιλέξω;

Αν το λογισμικό του eshop δεν καταφέρει να ανταπεξέλθει στις ολοένα αυξανόμενες λειτουργικές και επιχειρησιακες απαιτήσεις θα αναγκαστείτε αρκετά σύντομα να επενδύσετε σε μια νέα πιο σύγχρονη λύση. Εκτιμήστε ότι ο κύκλος “ζωής” της πλατφόρμας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος έχει κατά μέσο όρο διάρκεια από τρία έως πέντε έτη.  Επομένως, θα πρέπει να επιλέξετε μια απο τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες ecommerce ανοιχτού κώδικα (open source) που υποστηρίζονται από μεγάλες κοινότητες προγραμματιστών και δημοσιεύουν συχνά νέες εκδόσεις – όπως τα prestashop, magento και woocommerce – για να αποφύγετε τον εγκλωβισμό σας σε παρωχημένες τεχνολογίες. 

Πόσος χρόνος χρειάζεται για την δημιουργία του eshop;

Η διαδικασία δημιουργίας ενός eshop συνήθως διαρκεί από δύο εβδομάδες έως πέντε με έξι μήνες ανάλογα με το εύρος και την πολυπλοκότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, τις απαιτούμενες διασυνδέσεις και τον ελάχιστον “όγκο” λειτουργικών δεδομένων που απαιτούνται για να ξεκινήσει η παραγωγική λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος (προϊόντα, κατηγορίες, εκπτώσεις, περιεχόμενα, brands, κ.λ.π.). Συνήθως τα έτοιμα πακέτα eshop μπορούν να στηθούν και να λειτουργήσουν σε λιγότερο από ένα μήνα. Για τα εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα με μοναδικό σχεδιασμό, ιδιαίτερα στοιχεία user experience και διασυνδέσεις απαιτείται κατά μέσο όρο ένα χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών. 

Ποιο είναι το κόστος δημιουργίας του eshop;

Το κόστος υλοποίησης του ηλεκτρονικού καταστήματος διαφέρει ανάλογα με το είδος της προσφερόμενης λύσης. Για έτοιμα πακέτα eshop το κόστος συνήθως κυμαίνεται από πεντακόσια έως δύο χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με το πλήθος των λειτουργιών που θα περιλαμβάνονται και τις προσφερόμενες υπηρεσίες φιλοξενίας, υποστήριξης και εκπαίδευσης. Για custom eshop συνήθως το κόστος κυμαίνεται από πέντε έως δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ ανάλογα με την πολυπλοκότητα.

Σημαντικός συντελεστής κόστους είναι η επιλογή της πλατφόρμας eshop. Ως γενική οδηγία προτείνουμε την χρήση εξειδικευμένης πλατφόρμας eshop είτε open source (prestashop, woocommerce) είτε cloud υπηρεσίας βασισμένη σε ανοιχτά πρότυπα διαλειτουργικότητας (shopify, bigcommerce). Διαλέγοντας μια γνωστή πλατφόρμα για την δημιουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος έχετε περισσότερες πιθανότητες να βρείτε αξιόπιστους τεχνικούς σε ανταγωνιστικό κόστος καθώς επίσης και περισσότερες πρόσθετες λειτουργίες και υπηρεσίες από συνεργαζόμενες εταιρείες λογισμικού (plugins, web services).

Επιλογή μεταφορικής εταιρείας

Η εξάπλωση του ecommerce τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είχε ως φυσικό επακόλουθο την ανάπτυξη πολλών νέων εταιρειών courier.  Οι επιλογές είναι αρκετές και θα ήταν χρήσιμο να κάνετε μια σύντομη έρευνα αγοράς και να ζητήσετε προσφορά από όσες περισσότερες μπορείτε. Μερικές από τις πιο γνωστές και αξιόπιστες εταιρείες ταχυμεταφορών στην Ελλάδα είναι : ACS Courier, Γενική Ταχυδρομική, ΕΛΤΑ Courier, Speedex, Easy mail. 

Ορισμένα από τα κριτήρια επιλογής, πέρα φυσικά από το κόστος που μπορείτε να διαπραγματευτείτε μαζί τους, είναι:

  • Η φήμη και αξιοπιστία της μεταφορικής εταιρείας.
  • Ο γεωγραφικός χώρος που καλύπτει πανελλαδικά, οι δυσπρόσιτες περιοχές και το πρόσθετο κόστος κάλυψης.
  • Οι χρόνοι παραλαβής και παράδοσης.
  • Το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου των αποστολών και των αντικαταβολών ( tracking & monitoring system), με το οποίο θα πρέπει να συνδεθεί το eshop.
  • Η διαχείριση και το κόστος των επιστροφών 
  • Η δυνατότητα παράδοσης το Σάββατο και τις αργίες 

Φροντίστε να δίνετε στους πελάτες σας εναλλακτικούς τρόπους αποστολής παρέχοντας όλες τις δυνατές επιλογές. To ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να υποστηρίζει την διασύνδεση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας αποστολών για περισσότερους από ένα courier.

Τρόποι πληρωμής

Οι τρόποι πληρωμής διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες:

Online πληρωμές

Είναι οι ηλεκτρονικές πληρωμές που διενεργούνται εξ ολοκλήρου μέσα από το eshop και την διασύνδεσή του με το αντίστοιχο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών (payment gateway). Δημοφιλή συστήματα πληρωμών στην Ελλάδα είναι:

  • Τα συστήματα των Ελληνικών τραπεζών για πληρωμή με πιστωτική κάρτα (Alpha bank & Eurobank με Cardlink, Εθνική με i-bank ecommerce,  ePOS Paycenter, Πειραιώς με Winbank)
  • Γνωστά payment gateways οπως το Paypal, Skrill, Viva Wallet, EveryPay κ.λ.π.
  • To IRIS Online Payments, η νέα δυνατότητα για την άμεση πληρωμή των αγορών από το ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του e-banking της τράπεζας του πελάτη.

Offline πληρωμές

Είναι αυτές που πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση της αγοράς και εκτός του eshop. Συνήθως απαιτούν περισσότερο χρόνο για την διαδικασία συλλογής και την επιβεβαίωσής τους.  Παρόλα αυτά, παραμένουν δημοφιλείς επιλογές στα Ελληνικά eshop καθώς οι Έλληνες καταναλωτές τις προτιμούν ώς πιο «ασφαλή» μέθοδο. Οι πιο γνωστές offline πληρωμές είναι:

  • Κατάθεση σε τράπεζα
  • Αντικαταβολή μέσω courier
  • Πληρωμή και παραλαβή από το κατάστημα

Customer service

Το customer service αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες της επιχείρησής. Δεδομένου ότι οι πελάτες σας δεν έχουν άμεση επαφή με εσάς και το προσωπικό – συνεργάτες σας,  η γρήγορη και αποτελεσματική τους εξυπηρέτηση είναι ζωτικής σημασίας. Το eshop θα λειτουργεί 24Χ7 επομένως χρειάζεται να προσφέρετε διευρυμένο ωράριο υποστήριξης πέρα από το σύνηθες ωράριο καταστημάτων και μέσα από διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας (π.χ. τηλέφωνο, email, online chat, help desk web platform, sms).

Digital marketing

Στην εποχή του omnichannel marketing, χρειάζεστε μια ολοκληρωμένη και πολύπλευρη προσέγγιση για την αποτελεσματική προβολή και προώθηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ο αριθμός των πλατφορμών και των μέσων (καναλιών) διαδικτυακής  προβολής και επικοινωνίας είναι αρκετά μεγάλος, ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Search Engine Ads
  • Search Engines (SEO) 
  • Social media marketing & advertising
  • Πλατφόρμες: skroutz, best price, glami, shopflix
  • eMail marketing
  • Retargeting
  • Youtube, vimeo
  • Content marketing

Προγραμματίστε και συντονίστε τις ενέργειες που πρέπει πραγματοποιηθούν για την κατασκευή του eshop. Έτσι θα καταφέρετε ένα σωστό ξεκίνημα με την καθοδήγηση και την υποστήριξη των έμπειρων συνεργατών σας.

Περισσότερες πληροφορίες για  το πως να ανοίξετε νέο eshop, εξειδικευμένες ecommerce τεχνολογίες, υπηρεσίες και άμεσες λύσεις μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Για εσάς που θέλετε πιο άμεση ενημέρωση ή υποστήριξη επικοινωνήσετε μαζί μας προκειμένου να κανονίσουμε τηλεφωνικό ραντεβού ή on site επίσκεψη για να γνωρίσουμε από κοντά τα πλάνα σας και τα ζητήματα στα οποία ενδεχομένως θα σας βοηθήσουμε.

_ LAST UPDATE 3 / 2021  | FIRST PUBLISHED 4 / 2018