Πώς με την δημιουργία ενός eshop θα δυναμώσετε το brand και τις πωλήσεις σας;
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει φέρει πραγματική επανάσταση στους τομείς του marketing και των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις. Το σημαντικότερο είναι πώς αυτή η επανάσταση πολλαπλασίασε τις ευκαιρίες που είναι διαθέσιμες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σήμερα, ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό χρηστών στο web έχει πλέον εξοικειωθεί στην διαδικασία των ηλεκτρονικών αγορών και χρησιμοποιεί το internet για έρευνα και αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών χωρίς ενδοιασμό.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις στους τομείς των ασύρματων δικτύων (4G, 5G), η ραγδαία εξάπλωση των smartphones, η πληθώρα διαθέσιμων υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών, ο αυξανόμενος αριθμός των εταιρειών μεταφοράς αγαθών και η μείωση του κόστους δημιουργίας eshop είναι ορισμένα από τα σημαντικότερα αίτια της ραγδαίας ανάπτυξης του ecommerce.
Οι μικρές επιχειρήσεις δεν βρίσκονται πλέον σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση. Στην πραγματικότητα, μπορούν συχνά να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες τους, κάνοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους πιο ελκυστικά.Εάν λοιπόν έχετε μια μικρομεσαία επιχείρηση, τότε η δημιουργία ενός eshop είναι επιβεβλημένη προκειμένου να αυξήσετε τα κέρδη της και να την κάνετε γνωστή σε μεγαλύτερο κοινό.
Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα οφέλη που θα αποκομίσετε με την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για την επιχείρησή σας.
Αναγνωρισιμότητα – Μεγαλύτερο κοινό
Ίσως το πιο προφανές όφελος του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το γεγονός πώς επεκτείνει την πελατειακή σας βάση. Ένα λοιπόν από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του eshop είναι ότι «μεταφέρει» την επιχείρησή σας σε μέρη που το φυσικό σας κατάστημα δεν θα μπορούσε να έχει παρουσία. Με το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορείτε να δραστηριοποιηθείτε σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Είναι γεγονός ότι online θα ανταγωνίζεστε σε μεγαλύτερη κλίμακα, ωστόσο τα προσδοκώμενα οφέλη και το αναμενομενο κέρδος πολλαπλασιάζονται με την οργανωμένη δραστηριότητα σας στο marketing και τις πωλήσεις.
Οι καταναλωτές σήμερα προτιμούν και εμπιστεύονται τις επιχειρήσεις με διαδικτυακή παρουσία περισσότερο από αυτές που διαθέτουν μόνο φυσικά καταστήματα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το eshop της επιχείρησής σας για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα και το κύρος της επωνυμίας σας.
Αύξηση πωλήσεων
Η παρουσία και προβολή της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο εξασφαλίζει την αύξηση του αριθμού των δυνητικών πελατών πέρα από τα περιορισμένα γεωγραφικά όρια που καθορίζει η τοποθεσία του φυσικού καταστήματος. Αυτό έχει ως επακόλουθο την αύξηση του αριθμού των υποψήφιων πελατών. Επιπλέον, ένα λειτουργικό και εύχρηστο eshop θα μετατρέψει περισσότερους επισκέπτες σε πελάτες. Κατα συνέπεια, περισσότεροι πελάτες – περισσότερες πωλήσεις.
Χαμηλό λειτουργικό κόστος
Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στα πρώτα τους βήματα μπορούν να λειτουργούν με μικρό αριθμό προσωπικού. Επομένως, πιθανότατα δεν θα χρειαστεί να προσλάβετε υπαλλήλους μέχρι να έχετε επαρκή έσοδα και πωλήσεις για να δικαιολογήσετε την πρόσληψη κάποιου συνεργάτη. Επίσης, δεν θα χρειαστεί να επιβαρυνθείτε με το κόστος λειτουργίας ενός φυσικού καταστήματος. Έτσι εξοικονομείτε χρήματα, καθώς αποφεύγετε έξοδα όπως ενοίκια, μισθούς και άλλα πάγια.
Πωλήσεις 24Χ7
Με την δημιουργία ενός καλοσχεδιασμένου eshop θα προβάλετε τα προϊόντα σας και θα δέχεστε παραγγελίες 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα! Επιπρόσθετα, με έξυπνους μηχανισμούς up selling και cross selling θα αυξήσετε το μέσο όρο της κάθε παραγγελίας μεγιστοποιώντας το σύνολο των πωλήσεων.
Κριτικές
Εάν έχετε μια μικρή επιχείρηση, με ένα φυσικό κατάστημα είναι δύσκολο για εσάς να αξιοποιήσετε την εκτίμηση των πελατών σας για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Έτσι, δεν θα μπορείτε να αποκτήσετε εύκολα νέους πελάτες. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να δεχτεί τις αξιολογήσεις των πελατών μέσα από διάφορες πλατφόρμες (facebook, twitter, google business κλπ.) στις οποίες η πρόσβαση είναι ελεύθερη και τις οποίες μπορείτε να μοιραστείτε με το κοινό της επιχείρησής σας.
Analytics: Εργαλεία ανάλυσης και κατανόησης των πελατών σας
Τοα Web analytics αφορούν την συνεχή καταγραφή, την σύνθεση και ανάλυση των δεδομένων επισκεψιμότητας ενός eshop με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Με τα δεδομένα που συλλέγουν μπορείτε να έχετε ξεκάθαρη και άμεση εικόνα για τους επισκέπτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το google analytics το οποίο προσφέρεται δωρεάν από την google και αποτελεί τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα ανάλυσης και κατανόησης των επισκεπτών ενός ιστότοπου.
Τα analytics αποτελούν ένα δυνατό εργαλείο που μπορεί να σας βοηθήσει στην βελτίωση του μάρκετινγκ, των πωλήσεων, και της εξυπηρέτησης των πελατών σας. Ένα από τα ξεκάθαρα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, είναι η δυνατότητα να γνωρίζετε και να παρακολουθείτε τις ενέργειες των επισκεπτών σας προκειμένου να προσφέρετε στοχευμένες υπηρεσίες και προϊόντα.
Αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ
Οι σύγχρονες πλατφόρμες marketing automation σας επιτρέπουν την κλιμάκωση και την αυτοματοποίηση πολλών διαδικασιών προβολής και προώθησης σε χαμηλό σχετικά κόστος και χωρίς ιδιαίτερη κατάρτιση. Με την αυτοματοποίηση συγκεκριμένων διαδικασιών προβολής μπορείτε να στοχεύσετε τους κατάλληλους πελάτες με προσωποποιημένα μηνύματα και προτάσεις με διαφορετικά ψηφιακά μέσα όπως τα email, sms, social media, μηχανές αναζήτησης και messaging πλατφόρμες (viber, messenger, whatsapp)
Περισσότερα προϊόντα και εύκολη αναζήτηση
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν περιορίζεται από το φυσικό μέγεθος, έτσι μπορεί να προσφέρει πολύ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Επιπλέον, οι επισκέπτες ενος eshop μπορούν να περιηγηθούν σε διάφορες προϊοντικές κατηγορίες χρησιμοποιώντας το menu πλοήγησης, τα φίλτρα αναζήτησης, την λειτουργία αναζήτησης ή ακόμα και να αποθηκεύσουν προϊόντα στην λίστα επιθυμιών. Αυτό αποτελεί μια σαφώς καλύτερη αγοραστική εμπειρία, σε σύγκριση με την ευκολία εύρεσης προϊόντων σε ένα φυσικό κατάστημα.
Παρόλο που τα οφέλη του ecommerce είναι ξεκάθαρα, η δημιουργία ενός eshop και η εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων του για την επιχείρησή σας φαίνεται περίπλοκη διαδικασία. Ωστόσο, η εξέλιξη των τεχνολογιών και η πληθώρα των προσφερόμενων πλατφόρμων eCommerce τα τελευταία χρόνια το έχουν κάνει πολύ πιο εύκολο. Τα open source e-shops και οι cloud πλατφόρμες είναι πολύ πιο προσιτά στις επιχειρήσεις σήμερα, καθώς δεν συνεπάγονται πλέον μεγάλο κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία της δημιουργίας eshop μπορείτε να διαβάσετε εδ΄ώ.