Τι χρειάζεται για να ανοίξω eshop;
Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο ή Αθήνα, απ’ όποιο σημείο της Ελλάδας και αν ξεκινάτε εμπορική δράση, η φυσική έδρα του καταστήματός σας δεν έχει πλέον την ίδια σημασία μια και με το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορείτε να στοχεύσετε παντού. Αυτός άλλωστε είναι και ένας απο τους βασιικότερους λόγους που αποφασίσατε να επενδύσετε στο eCommerce.
Για εσάς λοιπόν που ξεκινάτε εμπορική δραστηριότητα στο web, συγκεντρώσαμε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για την διαδικασία δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος. Για να σας διευκολύνουμε παραθέτουμε τις σημαντικότερες από αυτές.
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την δημιουργία eshop μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Έναρξη εμπορικής επιχείρησης στην εφορία
Αν έχετε ήδη επιχείρηση, τα πράγματα είναι εύκολα αφού έχετε ήδη κάνει έναρξη στην εφορία. Ρωτήστε όμως τον λογιστή σας αν πρέπει να ανοίξει νέο ΚΑΔ. Σημειώστε ότι δεν υφίσταται συγκεκριμένος ΚΑΔ ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αν δεν έχετε εταιρεία, θα πρέπει να ιδρύσετε για να εκδίδετε τα απαραίτητα παραστατικά καθώς η Ελληνική νομοθεσία επιβάλλει την έκδοσή τους.
Νομοθεσία
Μερικά σημαντικά στοιχεία που θα πρέπει να ετοιμάσετε με την βοήθεια ενός εξειδικευμένου νομικού είναι:
- Οι όροι χρήσης.
- Η πολιτική παραγγελιών, πληρωμών και επιστροφής προϊόντων.
- GDPR – πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Κατασκευή
Πώς θα επιλέξω την σωστή εταιρεία για το σχεδιασμό του eshop;
Το ξεκίνημά σας πρέπει να γίνει με σωστή προετοιμασία έχοντας μαζί σας έμπειρους τεχνικούς στο ecommerce. Η εταιρεία που θα επιλέξετε θα πρέπει να πληροί τα περισσότερα από τα παρακάτω στοιχεία:
- Αποδεδειγμένη μπειρία στην δημιουργία eshop.
- Μεγάλο πελατολόγιο σε λύσεις eCommerce.
- Εξειδίκευση στην κατασκευή λογισμικού διασυνδε΄σεων και προσαρμογών για την διασύνδεση με ERP, CRM, κλπ.
- Technical support γιατί η ανάγκη τεχνικής υποστήριξης του eshop είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία 24 Χ 7.
Ποιά cms πλατφόρμα θα επιλέξετε;
Η επιλογή της πλατφόρμας eshop (CMS) είναι απαραίτητη για την μελλοντική επέκταση και προσαρμογή του eshop καθώς είναι βέβαιο ότι με την έναρξη της λειτουργίας του eshop σε σύντομο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί να το βελτιώσεται και να το τροποποιήσετε. Η πλατφόρμα του eshop πρέπει να ανταπεξέλθει στις λειτουργικές και τις επιχειρησιακες απαιτήσεις σας προκειμένου να μην χρειαστεί να αναγκαστείτε να επενδύσετε σε μια νέα και πιο σύγχρονη λύση. Επιλέξετε μια απο τις πιο γνωστές και σύγχρονες open source πλατφόρμες ecommerce που υποστηρίζονται από μεγάλες κοινότητες προγραμματιστών όπως τo woocommerce και το prestashop. ΄
Πόσο θα κοστίσει ;
Το κόστος κατασκευής του eshop διαφέρει ανάλογα με το είδος της προσφερόμενης λύσης. Στα έτοιμα πακέτα το κόστος συνήθως κυμαίνεται από πεντακόσια έως δύο χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των λειτουργιών που θα περιλαμβάνονται και τις υπηρεσίες φιλοξενίας – υποστήριξης. Για custom eShop συνήθως το κόστος κυμαίνεται από πέντε έως είκοσι χιλιάδες ευρώ.
Φροντίστε να δίνετε στους πελάτες σας εναλλακτικούς τρόπους αποστολής παρέχοντας όλες τις δυνατές επιλογές. To ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να υποστηρίζει την διασύνδεση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας αποστολών για περισσότερους από ένα courier.
Τρόποι πληρωμής
Διευκολύνετε τους πελάτες σας παρέχοντάς τους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών. Ενδεικτικά παραθέτουμε ορισμένους ιδιαίτερα διαδεδομένους τρόπους:
- Mε πιστωτική κάρτα
- Paypal, Viva Wallet, Skrill, κ.λ.π.
- To IRIS Online Payments, η νέα δυνατότητα για την άμεση πληρωμή των αγορών από το ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του e-banking της τράπεζας του πελάτη.
- Αντικαταβολή
- Κατάθεση σε τράπεζα
- Στο κατάστημα
Μεταφορική εταιρεία
Ορισμένες από τις πιο γνωστές εταιρείες στην Ελλάδα είναι: ACS , ΕΛΤΑ, Γενική Ταχυδρομική και Speedex. Τα κριτήρια επιλογής, πέρα φυσικά από το κόστος που μπορείτε να διαπραγματευτείτε μαζί τους, είναι:
- Η αξιοπιστία της εταιρείας.
- Οι χρόνοι παραλαβής και παράδοσης.
- Ο γεωγραφικός χώρος που καλύπτει.
- Το σύστημα παρακολούθησης των αποστολών και των αντικαταβολών.
- Το κόστος των επιστροφών
Marketing
Για την στοχευμένη προβολή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος αυτό που χρειάζεται είναι η προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου πλάνου δράσης στο οποίο θα καθορίσετε τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία των ενεργειών και των μέσων που θα χρησιμοποιήσετε για να προβάλετε την επιχείρησή και τα προϊόντα σας.
Σήμερα ο αριθμός των πλατφορμών και των μέσων ψηφιακής προβολής είναι αρκετά μεγάλος, ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Μηχανές αναζήτησης
- Διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. google ads)
- Social media marketing & advertising (Facebook, instagram, pinterest, κλπ.)
- Price comparison sites (skroutz, best price)
- eMail marketing
- Content marketing
- Youtube, vimeo
Περισσότερες πληροφορίες για το πως να ανοίξετε νέο eshop, εξειδικευμένες ecommerce τεχνολογίες, υπηρεσίες και άμεσες λύσεις μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Για εσάς που θέλετε πιο άμεση ενημέρωση ή υποστήριξη επικοινωνήσετε μαζί μας προκειμένου να κανονίσουμε τηλεφωνικό ραντεβού ή on site επίσκεψη για να γνωρίσουμε από κοντά τα πλάνα σας και τα ζητήματα στα οποία ενδεχομένως θα σας βοηθήσουμε.
_ LAST UPDATE 11 / 2022 | FIRST PUBLISHED 4 / 2020