Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

CONTENT MARKETING – Τι είναι και πόσο σημαντικό είναι το μάρκετινγκ περιεχομένου σήμερα;

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Content marketing – τι είναι;

Πώς μπορείτε να κερδίσετε την προσοχή των μηχανών αναζήτησης και ταυτόχρονα να προσελκύσετε επισκέπτες στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας; Το content marketing (ή αλλιώς μάρκετινγκ περιεχομένου) είναι η λύση και η πιο διαδεδομένη μέθοδος για να προσελκύσετε οργανικά κοινό δυναμώνοντας το εταιρικό brand. 

Με το μάρκετινγκ περιεχομένου κάνετε γνωστή την εταιρεία σας σε πιθανούς πελάτες χωρίς την άμεση προβολή ή προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας. Πρόκειται για μια μέθοδο παροχής επιθυμητών – χρήσιμων πληροφοριών που προβάλλει έμμεσα στον υποψήφιο πελάτη το brand.  Είναι η διαδικασία δημιουργίας και  διάδοσης ποιοτικού δωρεάν περιεχομένου με στόχο το conversion, τη μετατροπή δηλαδή των υποψήφιων πελατών σε πελάτες και των υφιστάμενων πελατών σε  επαναλαμβανόμενους πελάτες.

Το περιεχόμενο μπορεί να ποικίλει σε μορφή και θεματολογία (άρθρα, παρουσιάσεις, έρευνες, video, infographics, audio κλπ.), ενώ  το είδος του περιεχομένου θα πρέπει να είναι σχετικό με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρετε. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ποιοτικό, συναφές με το αντικείμενο της επιχείρησης και φυσικά θα πρέπει να ανανεώνεται με συνέπεια σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Το πιο σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής content marketing είναι το περιεχόμενο να δίνει αξία σε αυτόν που το “διαβάζει” και να αποτελεί το κίνητρο για να γνωρίσει και να εμπιστευτεί την εταιρεία τόσο ώστε να αναζητήσει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει. 

Πώς ξεκίνησε το content marketing; 

Το content marketing άρχισε να χρησιμοποιείται εκτεταμένα το 2010 και διαδόθηκε γρήγορα σαν βασική στρατηγική digital marketing. Πολύ σύντομα ο κόσμος των επιχειρήσεων και του ecommerce κατάλαβε την θετική επίδραση που θα μπορούσε να έχει η χρήση του content marketing και έτσι το παραδοσιακό marketing υιοθέτησε και χρησιμοποίησε εκτεταμένα  τη νέα αυτή πρακτική. Μέσα από αυτή την διαδικασία προέκυψαν τα εξής ενδιαφέροντα συμπεράσματα: 

  • Ραγδαία αύξηση του brand awareness και του customer engagement
  • Διάδοση των νέων στα social media σε χρόνους ρεκόρ
  • Ουσιαστική επικοινωνία με πιθανούς μελλοντικούς πελάτες
  • Αξιοσημείωτη αύξηση του pagerank για βελτιστοποιημένο περιεχόμενο (SEO content)
  • Αύξηση της επισκεψιμότητας στο web site – eshop

Content marketing περιεχόμενο – τι μορφή μπορεί να έχει;

Το περιεχόμενο που προβάλλεται μέσα από τις σελίδες του website, το blog ή τα social media της εταιρείας στα πλαίσια του content marketing έχει πολλές μορφές. H μορφή του περιεχομένου καθορίζεται από το ίδιο το περιεχόμενο, το μέσο – κανάλι προβολής και φυσικά το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Π.χ. Σχολή χορού που θέλει να προβάλει στο κοινό της νέες χορευτικές φιγούρες, θα ήταν περισσότερο ελκυστικό και εύχρηστο να τις παρουσιάσει με video στο κανάλι της στο youtube ή το vimeo, αντί να δημιουργήσει άρθρο με οδηγίες και εικόνες στο blog. 

Ορισμένες απο τις πιο διαδεδομένες μορφές περιεχομένου σήμερα:

Άρθρα, blog posts, eBooks, eBrochures, infographics, case studies, newsletter, φωτογραφίες, use cases, information guides, demos, microsites, online courses, ερωτήσεις και απαντήσεις (Q&As), podcasts – videocasts, how-to, παρουσιάσεις, δελτία τύπου, αναλυτική παρουσίαση προϊόντος, product guide, reference guides, reviews, resource libraries, RSS/XML feeds, videos webinars – webcasts, white papers, widgets, free software tools, mobile apps, VR tours.

 

Περιεχόμενο – τα βασικά συστατικά της επιτυχίας

  • να είναι “σχετικό” με το κοινό που απευθύνεται και να δίνει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματά του 
  • να είναι worth-sharing (να πετυχαίνει το πολυπόθητο virality)
  • να αποπνέει την αξιοπιστία του brand
  • να ενεργοποιεί το κοινό (call-to-action), ώστε να δημιουργεί engagement με τους χρήστες και να φέρνει leads

Content marketing sharing – διανομή περιεχομένου

Το που θα προβληθεί το περιεχόμενο εξαρτάται αποκλειστικά από το format και τον τύπο του περιεχομένου καθώς και το είδος του κοινού στο οποίο απευθύνεται (target user – customers group). Ένα video θα έχει έχει ως βασικό κανάλι διανομής το youtube και στην συνέχεια τα social media. Μια φωτογραφία ή ένα infographic θα έχει ως βασικό κανάλι διανομής το instagram και το pinterest. Για ενημερωτικά άρθρα ή blog posts παρουσίασης υπηρεσιών  το εταιρικό blog το twitter και οι PR πλατφόρμες (για εταιρικές ανακοινώσεις) αποτελούν τα βασικά κανάλια προβολής. 

Το είδους του κοινού στο οποίο απευθύνεται το περιεχόμενο αποτελεί εξίσου σημαντικό στοιχείο για την επιτυχή έκβαση της καμπάνιας. Ουσιαστικά αποτελεί τη νούμερο ένα παράμετρο που θα πρέπει να προσδιοριστεί και φυσικά προηγείται της επιλογής του τύπου, της μορφής και των καναλιών προβολής. Το κοινό στο οποίο θα στοχεύει η καμπάνια μάρκετινγκ περιεχομένου πρέπει να είναι ξεκάθαρο για αποτελέσματα με υψηλό ποσοστό επιτυχίας. 

Η ανάλυση – αναγνώριση του κοινού βοηθά στο κατανοήσετε το πώς και το που θα πρέπει να προσεγγίσετε τους δυνητικούς πελάτες της εταιρείας ή του eshop. Δεδομένα όπως η ηλικία, το φύλο, οι καταναλωτικές συνήθειες, τα ψηφιακά μέσα και οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούν για ενημέρωση και ψυχαγωγία είναι βασικές πληροφορίες που θα πρέπει ούτως ή άλλως να γνωρίζει η επιχείρηση για τους πελάτες της. 

Οι υπηρεσίες και τα προϊόντα σας αφορούν συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών, αυτές θα πρέπει να αναγνωρίσετε και να στοχεύσετε με τις κατάλληλες καμπάνιες διαφήμισης και content marketing. H διαφήμιση σε όλους όχι μόνο δεν αποδίδει, αλλά μπορεί πραγματικά να βλάψει τις προσπάθειές σας “ενοχλώντας” ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σας, σπαταλώντας άσκοπα τον προϋπολογισμό σας. 

  • Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε ενέργεια χωρίστε το κοινό σας σε ηλιακές ζώνες, φύλο και ενδιαφέροντα προκειμένου να κάνετε focus σε αυτούς που πραγματικά χρειάζονται αυτό που θα προβάλλετε μέσω της καμπάνιας.
  • Προσδιορίστε τις ανάγκες των ομάδων που θα στοχεύσετε για να διαμορφώσετε το κατάλληλο μήνυμα που θα προβάλλεται μέσω της καμπάνιας και αφορά τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες.
  • Το περιεχόμενο που θα δημιουργηθεί πρέπει να απαντά με σαφήνεια σε όλα τα ενδεχόμενα ερωτήματα και τις απορίες του κοινού χωρίς να αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες σχετικά με την καταλληλότητα και την εγκυρότητα της επιχείρησης να προσφέρει αυτά που ουσιαστικά υπόσχεται.
  • Χρησιμοποιείστε τα κατάλληλα ψηφιακά κανάλια διανομής. Προβάλετε το κατάλληλο περιεχόμενο στο κανάλι που “συχνάζει” το κοινό σας. 
  • Μια καλοσχεδιασμένη καμπάνια περιεχομένου δημιουργεί σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό απαντώντας σε όλες τις ενδεχόμενες ανησυχίες του προτού ακόμα εκδηλωθούν! 

Content marketing – κανόνες για την δημιουργία σωστού περιεχομένου 

Τέλος με τα πολυάριθμα προωθητικά μηνύματα

Περιεχόμενο με προωθητικά (διαφημιστικά) μηνύματα όχι μόνο δεν εμπνέει αλλά κουράζει και απογοητεύει τους υποψήφιους πελάτες. Οι λέξεις ‘έμπνευση’ και ‘ενθουσιασμός’ είναι βασικές στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου.

Συναφές περιεχόμενο

Περιεχόμενο το οποίο δεν είναι σχετικό με το κοινό που θέλουμε να προσελκύσουμε δεν θα παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Βασικός κανόνας του Content Marketing είναι να ικανοποιήσει τους υποψήφιους πελάτες της επιχείρησης έστω και αν δεν περνάει άμεσα το μήνυμα της επιχείρησης.

Σωστή και ολοκληρωμένη πληροφόρηση

Το περιεχόμενο που δημιουργεί η επιχείρηση πρέπει να δίνει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα και προβληματισμούς των υποψήφιων πελατών της. Περιεχόμενο που δεν παρέχει απαραίτητες πληροφορίες σε θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό της επιχείρησης αποτελεί μόνο σπατάλη χρόνου τόσο για το κοινό όσο και για την επιχείρηση.

Να είναι σχετικό με την επιχειρηματική δραστηριότητα

Το περιεχόμενο πρέπει να εξυπηρετεί τουλάχιστον έναν από τους στόχους που έχει θέσει η επιχείρηση στο marketing plan. Αν δεν έχουμε στο μυαλό μας τους στόχους της επιχείρησης κατά την διάρκεια του προγραμματισμού και της παραγωγής περιεχομένου τότε χάνουμε άσκοπα το χρόνο μας.

Να είναι καλοδουλεμένο

Το περιεχόμενο που παράγουμε πρέπει να είναι προσεκτικά δουλεμένο ώστε να αποφευχθούν τα λάθη. Πρόχειρη παραγωγή περιεχομένου δημιουργεί άσχημες εντυπώσεις στο κοινό. Έτσι δεν θα βοηθήσει την θετική προβολή της επιχείρησής αλλά αντιθέτως θα βλάψει τη φήμη της.

Tα πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ περιεχομένου 

  • Το Content Marketing με αμεσότητα και ειλικρίνεια βοηθά τους δυνητικούς πελάτες να αποφασίσουν και να προχωρήσουν ταχύτερα στην αγορά των προϊόντων και των υπηρεσιών σας. Το κατάλληλο περιεχόμενο παρουσιάζει ξεκάθαρα τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας, οδηγώντας βήμα-βήμα τον επισκέπτη του website – eshop στο να γίνει πελάτης σας.
  • Αποτελεί χαμηλού σχετικά κόστους τακτική για να προσελκύσετε νέους πελάτες. Σε αντίθεση με τη διαφήμιση που πρέπει διαρκώς να ξοδεύετε για να έχετε νέους υποψήφιους πελάτες, με το Content Marketing δημιουργείτε ένα δικό σας κανάλι προσέλκυσης υποψήφιων πελατών, το οποίο με το πέρασμα του χρόνου γίνεται πιο αποτελεσματικό.
  • Παρέχoντας χρήσιμες και αξιόλογες πληροφορίες στο κοινό σας αναπτύσετε σταθερές σχέσεις ανάμεσα στους υποψήφιους πελάτες και την εταιρεία σας. Προσφέροντας δωρεάν περιεχόμενο και συμβουλές κερδίζετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας αυξάνοντας την προοπτική για περισσότερες πωλήσεις.
  • Είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική για να ξεχωρίσετε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης,προσελκύοντας ένα μεγάλο αριθμό online επισκεπτών.Tο καλό περιεχόμενο είναι το αποτέλεσμα διαφόρων παραμέτρων. Αν μπορέσετε να διασφαλίσεις πως αυτοί οι παράμετροι θα δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα παραμένει σχετικό, ενδιαφέρον και χρήσιμο ενώ ταυτόχρονα αξιοποιεί στρατηγικές SEO τότε έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες αυτό το περιεχόμενο να ξεχωρίσει σε σύγκριση με άλλα, και γιατί όχι να βρεθεί στην κορυφή των σχετικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
  • Προσελκύει και πολλούς απευθείας online επισκέπτες εκτός από τις μηχανές αναζήτησης. Εκτός από το να ξεχωρίσετε στις μηχανές αναζήτησης, το χρήσιμο περιεχόμενο που δημοσιεύετε στο website σας θα προσελκύσει και απευθείας online επισκέπτες. Αυτοί θα βρουν το περιεχόμενό σας όχι από τις μηχανές αναζήτησης, αλλά από κάποιον φίλο τους μέσω των social media, από links από άλλα blogs και websites, από συστάσεις ή emails από φίλους ή συναδέλφους τους που τους αρέσει το περιεχόμενό σας, κ.λ.π.

Συμπεράσματα

Το Content Marketing είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος για να δημιουργηθεί αλληλεπίδραση (engagement) με τους χρήστες. Με το κατάλληλο περιεχόμενο προσεγγίζουμε το κοινό της επιχείρησης χωρίς διαφήμιση παρουσιάζοντας χρήσιμες – ενδιαφέρουσες πληροφορίες προκειμένου να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα (π.χ. αγορά προϊόντος, εγγραφές στο newsletter, brand awareness).

Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η δημιουργία και διανομή, μέσα από τα κατάλληλα κανάλια, περιεχομένου ιδιαίτερα χρήσιμου για το online κοινό της εταιρείας. Όσο πιο χρήσιμο και ιδιαίτερο είναι το περιεχόμενο τόσο αυξάνεται η αναγνώριση και εκτίμηση του κοινού προς την επιχείρηση και το εταιρικό brand! Αξιόπιστες και χρήσιμες πληροφορίες σε όποια μορφή και αν προβάλλονται ενθαρρύνουν τους επισκέπτες και τους πελάτες ενός eshop να επιστρέψουν ξανά για περισσότερες πληροφορίες και για αγορές.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου δημιουργεί ένα «ρεύμα» πελατών που δεν στερεύει ποτέ – αρκεί να το συντηρείτε συστηματικά με δημιουργικό τρόπο. 

Rel.  0.1 2015 / 03

Upd. 0.2 2021 / 06