Black Friday Sale
Λίγες ημέρες πριν την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων κατά τη διάρκεια της πιο πολυσύχναστης αγοραστικής περιόδου του έτους, το τετραήμερο των Black Friday και Cyber Monday είναι τα μεγαλύτερο εμπορικό γεγονός για τα online stores λιανικής και το ηλεκτρονικό εμπόριο γενικότερα. Είναι σημαντικό τα ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν ένα σχέδιο δράσης ώστε να επωφεληθούν από τη δύναμη αυτών των αγοραστικών ημερών και να αξιοποιήσουν στο έπακρο την περίοδο των εορτών. Έχουμε δημιουργήσει μια λίστα ελέγχου με οργανωτικά βήματα και συμβουλές για να ετοιμάσετε το eshop σας.
# 1 Προσδιορίστε τα προωθητικά κανάλια που θα χρησιμοποιήσετε
Το πρώτο βήμα είναι να εκτιμήσετε πού θα εστιάσετε τις ενέργειές σας κατά τη διάρκεια των Black Friday και Cyber Monday. Ο καλύτερος τρόπος είναι η επιλογή ανάμεσα σε τουλάχιστον δύο ή τρία κανάλια μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το remarketing είναι δύο από τις καλύτερες στρατηγικές. Έχουν υψηλότερα ποσοστά μετατροπής από τις τυπικές διαφημίσεις και είναι εύκολο να προσαρμοστούν ώστε να μπορείτε να στοχεύσετε στην υπάρχουσα βάση των πελατών σας με προσφορές που πραγματικά επιθυμούν. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι μακράν η οικονομικότερη μορφή εκστρατειών που σας επιτρέπει να ελέγχετε το σχεδιασμό και τη διάταξη των μηνυμάτων σας.
# 2 Επιλέξτε τι θα προωθήσετε
Τι είδους προωθήσεις σκοπεύετε να κάνετε; Είναι μαζικές εκπτώσεις; Είναι για περιορισμένο χρονικό διάστημα; Είναι κωδικοί εκπτωτικών κουπονιών; Είναι δώρα ή διαγωνισμοί; Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε σχετικά με την πραγματική αξία των προτάσεών σας, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχετε.
# 3 Καθορίστε το κοινό σας
Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δαπάνες μάρκετινγκ θα πρέπει να προσδιορίσετε με ακρίβεια το αγοραστικό κοινό σας. Χρησιμοποιήστε την κατάτμηση (segmentation) για να μοιράσετε τη λίστα σας σε ομάδες για πιο στοχευμένες και αποτελεσματικές καμπάνιες. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε στους 10 κορυφαίους ή στους πιο συχνούς αγοραστές σας μέσα στο έτος, μια ειδική προσφορά ως VIP για την Black Friday ή την Cyber Monday για να ανταμείψετε την αφοσίωση τους.
# 4 Ημερολόγιο marketing για το τετραήμερο Black Friday – Cyber Monday
Ένα ημερολόγιο προωθητικών δράσεων είναι απαραίτητο για να διασφαλίσετε ότι θα ακολουθήσετε το χρονοδιάγραμμα. Πρέπει να ορίσετε τις ημέρες και τις ώρες διεξαγωγής των προωθητικών ενεργειών για διαφημιστικά banner, social media καμπάνιες, καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, νέα σχέδια ιστοσελίδων, ενημερώσεις σελίδων προορισμού (landing pages), προωθήσεις νέων εκστρατειών κ.ο.κ. Ξεκινήστε με την ακριβή ημερομηνία των εορταστικών προσφορών και ελέγξτε για να βεβαιωθείτε ότι τα έχετε καλύψει όλα με ακρίβεια. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε μια σαφή εικόνα των χρονικών περιορισμών και της διάρκειας που απαιτεί η κάθε προωθητική ενέργεια.
# 5 Δημιουργία περιεχομένου
Τώρα που έχετε ένα χρονοδιάγραμμα και ένα σχέδιο μάρκετινγκ για να δουλέψετε, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε την δημιουργία του ψηφιακού περιεχομένου που θα χρησιμοποιηθεί στις καμπάνιες που έχετε σχεδιάσει. Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε όλο το περιεχόμενο που χρειάζεστε πριν ξεκινήσετε. Αυτό περιλαμβάνει δημιουργικά στοιχεία (banners, photos, video), προωθητικά πλάνα, σχεδιασμό ιστοσελίδων – landing pages, στοχευμένα mail lists, διαφημίσεις, κ.ο.κ.
# 6 Διενέργεια των δράσεων που σχεδιάσατε
Μόλις μπείτε στην επίσημη περίοδο των εορτών είναι η ώρα να “τρέξετε” τις καμπάνιες σας. Προωθήστε τις προσφορές σας με ενημερωτικά δελτία (news letter) – μερικές εβδομάδες νωρίτερα προετοιμάζοντας τους πελάτες σας. Στη συνέχεια, ακολουθήστε με πιο στοχευμένες καμπάνιες μια εβδομάδα νωρίτερα από τις Black Friday και Cyber Monday. Είναι επίσης σημαντικό να στείλετε προωθητικά emails την ημέρα εκείνη, και ειδικά σε ωριαία βάση ειδοποιήσεις με προσφορές που πρόκειται να λήξουν, για να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
# 7 Παρακολούθηση και αποτελέσματα
Αυτές οι καμπάνιες αποτελούν ένα κρίσιμο κομμάτι στρατηγικής για το σχέδιο μάρκετινγκ του eshop και για τα επόμενα χρόνια. Επομένως, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε τα αποτελέσματα και τα σχετικά δεδομένα προκειμένου να κατανοήσετε καλύτερα τις πηγές επισκεψιμότητας και πωλήσεων καθώς και την κατανομή των πωλήσεων (προτεινόμενα εργαλεία: google analytics και eshop reporting tools). Ο στόχος είναι να βελτιώσετε τις μελλοντικές σας καμπάνιες προκειμένου για μελλοντική αύξηση των πελατών και των πωλήσεων.
Μόλις ολοκληρώσετε τις καμπάνιες σας, σχεδιάστε πώς θα συνεχίσετε για να προσεγγίζετε τους νέους και τους υφιστάμενους πελάτες σας προκειμένου ν’ αυξήσετε την επισκεψιμότητα του eshop τις ημέρες των εορτών.
Καλές πωλήσεις με πολλά κέρδη και χαρούμενους πελάτες!
Rel. 0.1 2018 / 11
Upd. 0.2 20201 / 11