Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Δημιουργία eShop, τί χρειάζεται; Αθήνα 2023

Πρόσφατα άρθρα post-image-alt

Δημιουργία eShop: Τι χρειάζεται για την κατασκευή ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού καταστήματος;

Για εσάς που αποφασίσατε να αναπτύξετε εμπορική δραστηριότητα στο διαδίκτυο με τη δημιουργια eshop, ετοιμάσαμε ένα σύντομο και περιεκτικό οδηγό με χρήσιμες πληροφορίες για όλα τα στάδια της έναρξης και κατασκευής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Η προετοιμασία και ο σχεδιασμός είναι απαραίτητα στοιχεία για ν’ αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας. Στο ξεκίνημά σας είναι σημαντικό να έχετε στην διάθεση σας ένα ρεαλιστικά διαμορφωμένο επιχειρηματικό πλάνο και φυσικά το κατάλληλο budget. Εξίσου σημαντικό είναι και η δημιουργία μιας ομάδας συνεργατών η οποία θα απαρτίζεται από το λογιστή σας, ένα εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο και μια έμπειρη εταιρεία στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου , η οποία θα αναλάβει πλήρως τα τεχνικά θέματα της δημιουργίας και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος (σχεδιασμός, κατασκευή, εκπαίδευση, τεχνική υποστήριξη, κλπ.).

Για να σας διευκολύνουμε και να σας ενθαρρύνουμε στα πρώτα σας βήματα συγκεντρώσαμε και καταγράψαμε τα βασικότερα στάδια της διαδικασίας δημιουργίας και έναρξης του νέου eshop.

1.  Έναρξη eShop

Έναρξη στην εφορία και εγγραφή στους αρμόδιους φορείς

Αν έχετε ήδη επιχείρηση τα πράγματα είναι πιο εύκολα αφού έχετε κάνει ήδη έναρξη στην εφορία. Για εσάς που δεν έχετε εταιρεία, θα πρέπει να δημιουργήσετε προκειμένου να μπορείτε να εκδίδετε τα απαραίτητα παραστατικά πώλησης καθώς η Ελληνική νομοθεσία επιβάλλει την έκδοσή τους. Τα βήματα που απαιτούνται για την ίδρυσή της νέας εταιρείας είναι τα ακόλουθα:

  • Προσωρινή εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και έλεγχος της  επιθυμητής επωνυμίας. Στην περίπτωση των eshop μπορείτε επιλέξετε μεταξύ επαγγελματικού και εμπορικού επιμελητηρίου.
  • Βεβαίωση εγγραφής στον ασφαλιστικό φορέα η οποία θα προσκομισθεί στη συνέχεια στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
  • Έναρξη στην εφορία και απόκτηση ΑΦΜ.
  • Οριστική εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και καταχώρησή της στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ).

Σήμερα, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ myAADElive έχετε την δυνατότητα έναρξης επιχείρησης και απόδοσης ΑΦΜ online μέσω βιντεοκλήσης χωρίς να επισκεφτείτε την εφορία! Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να  συμβουλευτείτε ή να χρησιμοποιήστε τις υπηρεσίες ενός έμπειρου λογιστή – φοροτεχνικού, ο οποίος θα αναλάβει να “τρέξει” για εσάς πολλά από τα επιμέρους βήματα που θα χρειαστούν για την επίσημη έναρξη της επιχείρησής σας. Επιπλέον, θα χρειαστείτε ταμειακή μηχανή ή φορολογικό μηχανισμό για την έκδοση αποδείξεων και σύνδεση με την πλατφόρμα myDATA για την καταχώρηση και παρακολούθηση των εσόδων και των εξόδων της επιχείρησης στα  ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ.

 Βασικός Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ - Κατασκευή esop, Β2Β πλατφόρμες, mobile apps, custom λύσεις

Τι φορολογία έχουν τα eshop;

Οι συντελεστές φορολόγησης καθορίζονται από την νομική μορφή της επιχείρησης στην οποία θα ανήκει το ηλεκτρονικό κατάστημα (Ατομική, Ε.Ε., Ο.Ε., Ε.Π.Ε, Ι.Κ.Ε., Α.Ε. κ.λπ.).

ΚΑΔ για eShop

Οι ΚΑΔ που θα χρησιμοποιήσετε, καθορίζονται απο το εμπορικό αντικείμενο της επιχείρησης, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το φυσικό κατάστημα. Για τις πωλήσεις μέσω eshop υπάρχει ειδική κατηγορία ΚΑΔ με πρόθεμα 47.91 και περιγραφή “Λιανικό εμπόριο από επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου”. Συμβουλευτείτε τον λογιστή σας για το ενδεχόμενο επιπλέον ΚΑΔ. 

eShop χωρίς φυσικό κατάστημα

Σε ότι αφορά την έδρα της επιχείρησής, σημαντικό πλεονέκτημα του eshop είναι ότι δεν χρειάζεται το άνοιγμα φυσικού  καταστήματος, παρά μόνο ένας χώρος-αποθήκη από όπου θα διακινείτε τα προϊόντα σας και θα αποτελεί τη νόμιμη έδρα της εταιρείας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ESHOP

Ενημερωθείτε για όλες τις επιδοτήσεις ΕΣΠΑ για eshop – ecommerce λύσεις και ψηφιακές υπηρεσίες αναβάθμισης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησής σας

2.  Νομική κάλυψη – νομοθεσία

Καλό θα ήταν ν’ αποφύγετε την αντιγραφή των απαραίτητων νομικών κειμένων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των ανταγωνιστών σας (όροι χρήσης, GDPR, κλπ). Προνοήστε ένα μικρό σχετικά budget για την πρόσληψη ενός εξειδικευμένου νομικού σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου, προκειμένου να σας προετοιμάσει κατάλληλα και να εξασφαλίσει νομικά το eshop σας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε με την βοήθεια ενός ειδικού:

  • Προετοιμάστε προσεκτικά τους σωστούς όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου που θα εξασφαλίζουν την επιχείρησή σας. Οι όροι χρήσης αποτελούν απαραίτητο μέσο προστασίας τόσο για αυτόν  που προσφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος, όσο και για τον πελάτη.
  • Καθορίστε με απλά λόγια τις πολιτικές παραγγελιών, πληρωμών, αποστολής και επιστροφής προϊόντων. Οι σαφείς πολιτικές συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπιστοσύνης του πελάτη προς την εταιρεία.
  • Κατοχυρώστε τα πνευματικά δικαιώματα της επιχείρησής σας (εμπορικά σήματα, πατέντες, εφαρμογές κ.α.)
  • Υιοθετήστε τη σωστή πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Όσον αφορά την νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων το βασικό νομικό πλαίσιο λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου καθορίζεται από την Οδηγία “2000/31/ΕΚ”. Με αφορμή την αυξανόμενη συμμετοχή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο καταρτίστηκε το σχέδιο στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δημιουργία ελεύθερης και ασφαλούς ψηφιακής αγοράς, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να πραγματοποιούν διασυνοριακές αγορές μέσω internet και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να πωλούν σε όλα τα κράτη μέλη της Ένωσης. Συγκεκριμένα, με την Οδηγία “2000/31/ΕΚ Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην ΕΕ” η ΕΕ θεσπίζει κανόνες και πρότυπα στην ΕΕ για ορισμένες νομικές πτυχές των υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας και ιδιαίτερα του ηλεκτρονικού εμπορίου και των eshop, στην ευρωπαϊκή αγορά. Ορισμένες από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που καλύπτονται από τις διατάξεις της οδηγίας είναι: 

  • Ηλεκτρονικά καταστήματα – eshops (πωλήσεις αγαθών)
  • Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, καταλύματα κλπ.)
  • Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 
  • Υπηρεσίες επαγγελματιών (εκπαιδευτικοί, δικηγόροι, γιατροί, κλπ.)
  • Websites ειδήσεων (νέα – ενημέρωση)
  • Διαφημίσεις

Η οδηγία 2000/31/ΕΚ ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία με το Προεδρικό Διάταγμα 131/2003. Περισσότερες πληροφορίες για τη νομοθεσία ηλεκτρονικού εμπορίου μπορείτε να βρείτε στην σχετική σελίδα του GRECA.

3. Δημιουργία eshop: Τι χρειάζεται για την άψογη κατασκευή και ολοκληρωμένη υποστήριξη

Πώς  θα επιλέξω την κατάλληλη εταιρεία για την κατασκευή του eshop;

Η  εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευη του eshop είναι ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος στα επιχειρηματικά σας πλάνα. Φροντίστε το ξεκίνημά σας να γίνει μεθοδικά και με σωστή προετοιμασία έχοντας κοντά σας εξειδικευμένους και έμπειρους σε ecommerce τεχνολογίες τεχνικούς συνεργάτες.

Για την επιλογή των experts που θα αναλάβουν το σχεδιασμό, τη δημιουργία και την υποστήριξη της λειτουργίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος βεβαιωθείτε ότι πληρούν τα περισσότερα (αν όχι όλα) από τα ακόλουθα κριτήρια:

  • Πολυετή εμπειρία στην δημιουργία eshop και ecommerce συστημάτων με προηγμένες τεχνολογίες web & mobile. 
  • Διευρυμένο πελατολόγιο με γνωστά b2b / b2c eshops, websites & portals.
  • Αποδεδειγμένη εξειδίκευση και τεχνογνωσία σε ανάπτυξη λογισμικού integration για τις απαραίτητες διασυνδέσεις, προσαρμογές και επεκτάσεις (π.χ. διασύνδεση με ERP, CRM, analytics, μεταφορικές, συστήματα πληρωμών, συστήματα προμηθευτών κ.λ.π.).
  • Υπηρεσίες μεταφοράς δεδομένων (data migration services) για την επεξεργασία και μεταφορά των στοιχείων στο νέο eshop (προϊόντα, κατηγορίες. παραγγελίες, πελάτες, κ.λ.π.).
  • Έμπειρη ομάδα technical support γιατί οι απαιτήσεις τεχνικής υποστήριξης ενός eshop είναι πολλαπλάσιες σε σύγκριση με μια απλή web πλατφόρμα ή ένα marketing website. (!) Η υποστήριξη είναι ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια αξιολόγησης για την επιλογή της εταιρείας κατασκευής eshop γιατί το ηλεκτρονικό κατάστημα περιλαμβάνει πολυάριθμες και ορισμένες φορές πολύπλοκες λειτουργίες και υπηρεσίες.
  • Αποεδειγμένη πελατοκεντρική προσέγγιση με έμφαση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και των προσφερόμενων λύσεων.

Ποιά πλατφόρμα eshop να επιλέξω;

Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας eshop είναι σημαντική για την μελλοντική επέκταση  και προσαρμογή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Είναι βέβαιο ότι με την έναρξη της λειτουργίας του eshop, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί να το επεκτείνετε και να το τροποποιήσετε με νέες λειτουργίες και υπηρεσίες. 

Αν το λογισμικό του eshop δεν καταφέρει να ανταπεξέλθει στις ολοένα αυξανόμενες λειτουργικές και επιχειρησιακες απαιτήσεις θα αναγκαστείτε αρκετά σύντομα να επενδύσετε σε μια νέα πιο σύγχρονη λύση. Εκτιμήστε ότι ο κύκλος “ζωής” της πλατφόρμας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος έχει κατά μέσο όρο διάρκεια από τρία έως πέντε έτη.  Επομένως, θα πρέπει να επιλέξετε μια απο τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες ecommerce ανοιχτού κώδικα (open source) που υποστηρίζονται από μεγάλες κοινότητες προγραμματιστών και δημοσιεύουν συχνά νέες εκδόσεις – όπως το prestashop και το woocommerce – για να αποφύγετε τον εγκλωβισμό σας σε παρωχημένες τεχνολογίες. 

Πόσος χρόνος χρειάζεται για την δημιουργία του eshop;

Η διαδικασία δημιουργίας eshop συνήθως διαρκεί από τρεις εβδομάδες έως έξι με επτά μήνες. Ο απαιτούμενος χρόνος είναι ανάλογος με το εύρος και την πολυπλοκότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, τις απαραίτητες διασυνδέσεις και τον ελάχιστον “όγκο” λειτουργικών δεδομένων που απαιτούνται για να ξεκινήσει η παραγωγική λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος (προϊόντα, κατηγορίες, εκπτώσεις, περιεχόμενα, brands, κ.λ.π.). Συνήθως, τα έτοιμα πακέτα eshop μπορούν να στηθούν και να λειτουργήσουν σε λιγότερο από ένα μήνα. Για τα εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα με μοναδικό σχεδιασμό, ιδιαίτερα στοιχεία user experience (UX) και διασυνδέσεις απαιτείται κατά μέσο όρο ένα χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών. 

Ποιο είναι το κόστος δημιουργίας του eshop;

Το κόστος υλοποίησης του ηλεκτρονικού καταστήματος διαφέρει ανάλογα με το είδος της προσφερόμενης λύσης. Για έτοιμα πακέτα eshop το κόστος συνήθως κυμαίνεται από πεντακόσια έως δύο χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με το πλήθος των λειτουργιών και των προσφερόμενεων υπηρεσιών φιλοξενίας, υποστήριξης και εκπαίδευσης. Για εξειδικευμένα eshop (custom solutions), συνήθως το κόστος κυμαίνεται από πέντε έως δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ ανάλογα με την πολυπλοκότητα και το εύρος των λειτουργιών και των υπηρεσιών.

Σημαντικός συντελεστής κόστους είναι η επιλογή της πλατφόρμας eshop. Ως γενική οδηγία προτείνουμε την χρήση εξειδικευμένης πλατφόρμας eshop είτε open source (prestashop, woocommerce, magento) είτε cloud υπηρεσίας βασισμένη σε ανοιχτά πρότυπα διαλειτουργικότητας (shopify, bigcommerce). Διαλέγοντας μια γνωστή πλατφόρμα για την δημιουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος έχετε περισσότερες πιθανότητες να βρείτε αξιόπιστους τεχνικούς σε ανταγωνιστικό κόστος καθώς επίσης και περισσότερες πρόσθετες λειτουργίες και υπηρεσίες από συνεργαζόμενες εταιρείες λογισμικού (plugins, web services).

Τι καθορίζει το κόστος της δημιουργίας ενός eShop;

Το κόστος δημιουργίας ενός eshop καθορίζεται από τις ακόλουθες παραμέτρους:

  • Τη σχεδίαση του user interface, αν πρόκειται για custom ή προσαρμογή έτοιμου θέματος.
  • Το πλήθος των τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών.
  • Την ανάγκη για μεταφορά των δεδομένων από το παλιό στο νέο site (προϊόντα, πελάτες, παραγγελίες, εκπτώσεις, seo links κλπ.).
  • Τις custom λειτουργίες και διασυνδέσεις (ERP, CRM, Προμηθευτές κλπ.).
  • Την εισαγωγή και επιμέλεια περιεχομένου στο eshop (κείμενα, εικόνες κλπ.).

Ποιές είναι οι σημαντικότερες κατηγορίες συστημάτων eShop ;

Για την δημιουργία eshop μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ των παρακάτω κατηγοριών eCommerce CMS – eShops :

  • Proprietary (ιδιόκτητο). Αφορά την χρήση λογισμικού CMS με αδειοδότηση από την κατασκευάστρια εταιρεία. Πρόκειται για το παλαιότερο μοντέλο που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται επιτυχώς από μεγάλες κυρίως εταιρείες λόγω του υψηλού κόστους χρήσης και customization. Ενδεικτικά cms : Adobe, SAP, Oracle, Elastic Path.
  • Software As a Service (SaaS – λογισμικό ως υπηρεσία). Πρόκειται για σύγχρονο μοντέλο χρήσης με το οποίο η εταιρεία πάροχος φιλοξενεί το CMS λογισμικό κεντρικά (cloud ή dedicated) και το αδειοδοτεί βάσει συνδρομής. Ενδεικτικά cms : Shopify Plus, Salesforce, Commercetools.
  • Open Source. Είναι το λογισμικό με ανοιχτό πηγαίο κώδικα για άμεσες βελτιώσεις  και επεκτάσεις. Σημαντικό πλεονέκτημα του Open Source CMS είναι ότι παρέχει άδεια χρήσης που εκχωρεί το δικαίωμα ελεύθερης αναδιανομής και τροποποίησης. Ενδεικτικά cms : Woocommerce, Prestashop, Magento, Opencart.

4.  Επιλογή μεταφορικής εταιρείας – courier

Η εξάπλωση του ecommerce τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είχε ως φυσικό επακόλουθο την ανάπτυξη πολλών νέων εταιρειών courier.  Οι επιλογές είναι αρκετές και θα ήταν χρήσιμο να κάνετε μια σύντομη έρευνα αγοράς και να ζητήσετε προσφορά από όσες περισσότερες μπορείτε. Μερικές από τις πιο γνωστές εταιρείες ταχυμεταφορών στην Ελλάδα είναι : ACS Courier, Γενική Ταχυδρομική, ΕΛΤΑ Courier, Speedex, Easy mail, Svuum, BoxNow, Stoferno.

Ορισμένα από τα κριτήρια επιλογής, πέρα φυσικά από το κόστος που μπορείτε να διαπραγματευτείτε μαζί τους, είναι:

  • Η φήμη και αξιοπιστία της μεταφορικής εταιρείας.
  • Ο γεωγραφικός χώρος που καλύπτει πανελλαδικά, οι δυσπρόσιτες περιοχές και το πρόσθετο κόστος κάλυψης.
  • Οι χρόνοι παραλαβής και παράδοσης.
  • Το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου των αποστολών και των αντικαταβολών ( tracking & monitoring system), με το οποίο θα πρέπει να συνδεθεί το eshop.
  • Η διαχείριση και το κόστος των επιστροφών 
  • Η δυνατότητα παράδοσης το Σάββατο και τις αργίες 

Δώστε στους πελάτες σας εναλλακτικούς τρόπους αποστολής παρέχοντας όλες τις δυνατές επιλογές. To ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να υποστηρίζει την διασύνδεση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας αποστολών για περισσότερους από ένα courier.

5.  Τρόποι πληρωμής

Αντίστοιχα με τις αποστολές θα πρέπει να διευκολύνετε τους πελάτες σας παρέχοντάς τους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών με πολλαπλές επιλογές.  Οι τρόποι πληρωμής διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες:

Online πληρωμές

Είναι οι ηλεκτρονικές πληρωμές που διενεργούνται εξ ολοκλήρου μέσα από το eshop και την διασύνδεσή του με το αντίστοιχο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών. Δημοφιλή συστήματα πληρωμών στην Ελλάδα είναι:

  • Τα συστήματα των Ελληνικών τραπεζών για πληρωμή με πιστωτική κάρτα (Alpha bank & Eurobank με Cardlink, Εθνική με i-bank ecommerce,  ePOS Paycenter, Πειραιώς με Winbank)
  • Γνωστά payment gateways όπως τα Paypal, Skrill, Viva Wallet, EveryPay κ.λ.π.
  • Digital wallets όπως τα Google Pay και Apple Pay, για να παρέχετε στους πελάτες σας ασφαλή και άμεση πληρωμή μέσω του κινητού τους.
  • To IRIS Online Payments, η νέα δυνατότητα για την άμεση πληρωμή των αγορών από το ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του e-banking της τράπεζας του πελάτη.
  • Το PayByBank, ή αλλιώς αυτοματοποιημένη τραπεζική κατάθεση με χρήση μοναδικού κωδικού συναλλαγής. Ένας ιδιαίτερα απλός τρόπος για την ασφαλή πληρωμή από τους πελάτες μέσω του τραπεζικού τους λογαριασμού σε πραγματικό χρόνο.

Offline πληρωμές

Είναι αυτές που πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση της αγοράς και εκτός του eshop. Συνήθως απαιτούν περισσότερο χρόνο για την διαδικασία συλλογής και επιβεβαίωσής τους.  Παρόλα αυτά, παραμένουν δημοφιλείς επιλογές στα Ελληνικά eshop καθώς οι Έλληνες καταναλωτές τις προτιμούν ώς πιο «ασφαλή» μέθοδο. Οι πιο γνωστές offline πληρωμές είναι:

  • Κατάθεση σε τράπεζα
  • Αντικαταβολή μέσω courier
  • Πληρωμή και παραλαβή από το κατάστημα

Αναλυτικές πληροφορίες για την διαδικασία και τα προαπαιτούμενα στοιχεία σύνδεσης του eshop με το σύστημα πληρωμών θα λάβετε από την εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή του eshop, την τράπεζα που θα επιλέξετε και φυσικά από το website του αντίστοιχου payment gateway (π.χ. PayPal for Merchants – get paid on your website ).

6. Υποστήριξη πελατών – customer service & helpdesk

Το customer service αποτελεί μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες της επιχείρησης. Δεδομένου ότι οι πελάτες σας δεν θα έχουν άμεση επαφή με εσάς ή το προσωπικό σας,  η γρήγορη και αποτελεσματική τους εξυπηρέτηση είναι ζωτικής σημασίας. Το eshop θα λειτουργεί 24Χ7 επομένως πρέπει να προσφέρετε διευρυμένο ωράριο υποστήριξης πέρα από το σύνηθες ωράριο καταστημάτων και μέσα από διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας (τηλέφωνο, email, chat, help desk web platform κλπ.).

Βασικός κανόνας του σωστού customer service είναι η άμεση ανταπόκριση στα αιτήματά των πελατών. Για να είστε βέβαιοι ότι δεν πρόκειται να ξεχάσετε να απαντήσετε στα μηνύματα τους φροντίστε να χρησιμοποιείτε το λογισμικο διαχειρισης help desk που θα πρέπει να περιλαμβάνει το back office του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Θα πρέπει να είστε ενήμεροι για το όλες τις αλληλεπιδράσεις των πελατών σας με το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, προκειμένου να εξασφαλίσετε ότι όλα τα ερωτήματα και τα αιτήματα των πελατών διεκπαιρεώνονται επιτυχώς και σε εύλογο χρονικό διάστημα.

7. eCommerce Digital marketing

Η στοχευμένη προβολή και προώθηση του eshop προϋποθέτει την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου πλάνου δράσης (marketing plan) στο οποίο θα καθορίσετε τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία των ενεργειών και των μέσων που θα χρησιμοποιήσετε για να προβάλετε την επιχείρησή και τα προϊόντα σας. 

Στην εποχή του omnichannel marketing, χρειάζεστε μια πολύπλευρη προσέγγιση για την αποτελεσματική προβολή και προώθηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ο αριθμός των πλατφορμών και των μέσων (καναλιών) διαδικτυακής  προβολής και επικοινωνίας είναι αρκετά μεγάλος, ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Προβολή στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization – SEO) 
  • Search Engine Marketing (π.χ. google ads)
  • Social media marketing & advertising (Facebook, twitter , instagram, pinterest, κλπ.)
  • Price comparison sites (skroutz, best price, glami)
  • Marketplaces (amazon, ebay)
  • eMail marketing (mailchimp, sendinblue, omnisend) 
  • Display & native advertising 
  • Retargeting
  • Youtube, vimeo,
  • Content marketing

Αν δεν είστε εξοικειωμένοι ή δεν έχετε χρόνο για να “τρέξετε” τις καμπάνιες marketing, αναζητήστε τις υπηρεσίες digital marketing experts με αποδεδειγμένη εμπειρία στις αγορές που θα δραστηριοποιηθείτε.

8.  ΑΙ eCommerce advertising πλατφόρμες

Με βασικό στόχο τις αυτοματοποιημένες διαφημιστικές εκστρατείες σε όλα τα δημοφιλή ψηφιακά κανάλια (google, facebook, instagram κλπ.) με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης  (Artificial Intelligence – ΑΙ) μια νέα γενιά από ιδιαίτερα εξελιγμένες πλατφόρμες διαχείρισης omnichannel διαφημίσεων επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση ecommerce διαφημίσεων απο μη εξειδικευμένους χρήστες.  Χρησιμοποιώντας αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, μηχανικής μάθησης (machine learning) και big data τεχνολογίες οι πλατφόρμες αυτές κυριολεκτικά μεταμορφώνουν τον κόσμο της διαφήμισης σε όλα τα επίπεδα, από τη δημιουργία διαφημίσεων και τη στόχευση του κοινού έως την αγορά και τη διαχείριση των διαφημίσεων.

Μολονότι η απαιτούμενη δημιουργική διαδικασία της παραγωγής περιεχομένου για τις καμπάνιες  (διαφημιστικά μηνύματα, εικόνες, video κλπ.) είναι απίθανο να αυτοματοποιηθεί πλήρως από λογισμικό AI, πολλές εταιρείες digital marketing γνωρίζουν ότι αρκετά στοιχεία της δουλειάς τους ενδέχεται να αναθεωρηθούν και επαναπροσδιοριστούν από εργαλεία μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης. Πλατφόρμες όπως το Criteo, το AdScale, το Madgicx, το AdRoll και το Wordstream χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες και αλγόριθμους AI για την αυτοματοποίηση και την βελτιστοποίηση της απόδοσης των διαφημίσεων για χιλιάδες eshop παγκοσμίως. Δεν χρειάζεται να είστε γκουρού στο μάρκετινγκ για να διαφημιστείτε σαν επαγγελματίας. Χρησιμοποιώντας μια σύγχρονη πλατφόρμα διαχείρισης μπορείτε να αυτοματοποιήσετε τις διαφημίσεις του eshop σε όλα τα κανάλια προβολής, εξοικονομώντας χρόνο και κόστος.

9. Τι χρειάζεται για περισσότερες πωλήσεις στο eshop

Η σωστή προβολή και  διαφήμιση για την αύξηση της επισκεψιμότητας απο το κατάλληλο κοινό είναι οπωσδήποτε αναγκαία αλλά δεν είναι ικανή συνθήκη για να εξασφαλίσετε την εμπορική επιτυχία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Αυτό που χρειάζεστε δεν είναι επισκέπτες αλλά ικανοποιημένοι πελάτες. Για να το πετύχετε, χρειάζεστε την τεχνογνωσία της εταιρείας που θα αναλάβει το σχεδιασμό και τη δημιουργία του eshop. Ο στόχος είναι η υλοποίηση ενός σύγχρονου συστήματος online πωλήσεων (το ηλεκτρονικό σας κατάστημα) με το καλύτερο δυνατό conversion. Αυτό προϋποθέτει δυνατό customer experience και μηχανισμούς αύξησης πωλήσεων και του μέσου όρου της αξίας των παραγγελιών (average order value):

  • Cross selling & up selling μηχανισμοί (accessories, αγόρασαν επίσης, δύο σε ένα,…)
  • Εκπτώσεις και εκπτωτικά κουπόνια
  • Δωροκάρτες και λίστες δώρων
  • Σύστημα ανταμοιβής πόντων
  • Product configuration
  • Πακέτα προϊόντων και αξεσουάρ
  • Προσφορές στο check out
  • Deals (of the month, week, day, …)
  • Εξατομικευμένες προσφορές και μηνύματα (personalization)
  • Εύκολη αναζήτηση των προϊόντων
  • Γρήγορο checkout

10. Διασυνδέσεις και αυτοματοποίηση

Ο χρόνος είναι χρήμα και η ανάγκη να εξυπηρετήσετε καλύτερα και άμεσα τους πελάτες σας σήμερα λόγω του ανταγωνισμού είναι μεγαλύτερη από ποτέ.  Συνδέοντας το ηλεκτρονικό σας κατάστημα με τα συστήματα των προμηθευτών ή των πελατών σας (B2B) μειώνετε το κόστος λειτουργίας αυξάνοντας τις πωλήσεις και ελαχιστοποιώντας τα σφάλματα στις συναλλαγές. Συνδέοντας το eshop με το ERP / CRM ή το εμπορικό σύστημα της εταιρείας (Softone, Megasoft, Epsilon Net, Entersoft κλπ.) εξοικονομείτε χρόνο και πολύτιμα resources βελτιώνοντας τους χρόνος εξυπηρέτησης. Βεβαιωθείτε ότι το eshop που θα επιλέξετε περιλαμβάνει τα κατάλληλα εργαλεία και τους μηχανισμούς που θα κάνουν την λειτουργία και την διαχείριση του μια εύκολη υπόθεση.

Η δημιουργία και η άψογη λειτουργία του ηλεκτρονικου σας καταστήματος είναι ιδιαίτερα σημαντικές υποθέσεις για να αφεθούν στα χέρια ενός ερασιτέχνη. Προγραμματίστε μεθοδικά και συντονίστε τις ενέργειες που πρέπει πραγματοποιηθούν. Έτσι θα καταφέρετε ένα σωστό ξεκίνημα με την καθοδήγηση και την υποστήριξη των έμπειρων συνεργατών σας.

Περισσότερες πληροφορίες για  το πως να ανοίξετε νέο eshop, εξειδικευμένες ecommerce τεχνολογίες, υπηρεσίες και άμεσες λύσεις μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Για εσάς που θέλετε πιο άμεση ενημέρωση ή υποστήριξη επικοινωνήσετε μαζί μας προκειμένου να κανονίσουμε τηλεφωνικό ραντεβού ή on site επίσκεψη για να γνωρίσουμε από κοντά τα πλάνα σας και τα ζητήματα στα οποία ενδεχομένως θα σας βοηθήσουμε.

_ LAST UPDATE 05 / 2022  | FIRST PUBLISHED 4 / 2018